محکومیت شکنجه‌گری وحشیانه امارات در زندان‌ها

کد خبر: 837256

شماری از مادران افراد ربوده شده با تجمع در شهر عدن در جنوب یمن، شکنجه گری وحشیانه در زندان‌های سری زیر نظر امارات را محکوم کردند.

محکومیت شکنجه‌گری وحشیانه امارات در زندان‌ها

خبرگزاری تسنیم: شماری از مادران افراد ربوده شده با تجمع در شهر عدن در جنوب یمن، شکنجه گری وحشیانه در زندان‌های سری زیر نظر امارات را محکوم کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، انجمن زنان ربوده شدگان در یمن اعمال شیوه‌های شکنجه وحشیانه و هولناک علیه بازداشت شدگان و ناپدید شدگان و نقض حقوق و کرامت آن‌ها در داخل زندان‌های و بازداشتگاه‌های سری وابسته به تشکیلات مسلح مورد حمایت امارات در شهر عدن را محکوم کردند.

اعضای این انجمن در تجمع اعتراضی خود که در برابر کاخ المعاشیق در عدن که عبدربه منصور هادی نخست وزیر مستعفی و دست نشانده سعودی در یمن و رئیس دولت او اقامت دارد، خواستار آزادی بازداشت شدگان و ناپدید شدگان و بازگرداندن آن‌ها به آغوش خانواده خود شدند.

شرکت کنندگان تصاویری از بازداشت شدگان و پلاکارد‌هایی را در دست داشتند که خواهان آزادی آن‌ها بود. آن‌ها همچنین نقاشی‌هایی را که با خودکار درباره شیوه‌های شکنجه وحشیانه و آزار و اذیت جنسی از زندان‌های تحت مدیریت امارات در یمن به بیرون درز کرده بود؛ در دست داشتند.

چند روز پیش، سازمان حقوق بشری المرصد در گزارش جدید خود از اوضاع سخت و دشوار صد‌ها زندانی در زندان‌های تحت مدیریت امارات یا طرفداران امارات در یمن خبر داده بود.

در این گزارش آمده است که "صد‌ها بازداشتی در یمن دچار شکنجه بدنی و آزار و اذیت جنسی و ضرب و شتم گروهی در این زندان‌ها شده اند".

این بیانیه افزود: حمل و نقل زندانیان به شیوه‌ای غیرانسانی در کاکیون‌ها با چشم‌ها و دست‌های از پشت بسته شده و سپس برهنه کردن و بازرسی آن‌ها از جمله برخورد‌های غیرانسانی و بدرفتاری با آن‌ها به شمار می‌رود.

براساس این بیانیه، بازداشت شدگان زیر تهدید سلاح و شوکر مورد اهانت و آزار جنسی قرار می‌گیرند و از آن‌ها فیلم برداری می‌شود. آن‌ها همچنین تا سرحد خونریزی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سگ‌ها را به جان آن‌ها می‌اندازند.

ائتلاف متجاوزان به فرماندهی عربستان از بیش از سه سال پیش حمله هوایی همه جانبه به یمن را آغاز کرد که تاکنون هزاران شهید و زخمی برجای گذاشته است.

امارات عضوی از این ائتلاف متجاوز به شمار می‌رود که شبه نظامیان طرفدار خود را در جنوب یمن بویژه شهر عدن مستقر کرده است.

امارات از طریق این شبه نظامیان خود شماری از زندان‌های مخفی خود در یمن را اداره می‌کند.

پیشتر نیز رسانه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری از شکنجه وحشیانه زندانیان و مرگ و میر آن‌ها زیر این شکنجه گری در این زندان‌ها خبر داده بودند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها