آزادسازی شماری از شهرک‌های حومه شرقی درعا

کد خبر: 838112

ارتش سوریه دامنه تسلط خود را در شمال شرقی درعا گسترش داده و تعداد دیگری از روستا‌ها و مناطق را از تروریست‌ها پس گرفته است.

آزادسازی شماری از شهرک‌های حومه شرقی درعا
خبرگزاري صداوسيما: به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ ارتش سوریه کنترل شهرک های الغاریه الغربیه، الکرک الشرقی و المسیفره در حومه شرقی درعا را در اختیار گرفت. ارتش سوریه همچنین با توافق آشتی در حومه شرقی درعا وارد شهرک الغاریه الشرقیه شد. یگانهایی از ارتش سوریه تروریستهای تکفیری را در شهرک بصری الشام در حومه شرقی درعا هدف حمله قرار دادند. ستاد تبلیغات جنگ سوریه اعلام کرد ارتش سوریه از طریق توافق آشتی وارد شهرک های ام ولد، تل الشیخ حسین و تلول خلیف در حومه شرقی درعا شد. ارتش سوریه وارد شمار دیگری از شهرک های حومه درعا شد
شبکه خبری المیادین به نقل از ستاد تبلیغات جنگ سوریه اعلام کرد ارتش سوریه از طریق توافق آشتی وارد شهرک های ام ولد، تل الشیخ حسین و تلول خلیف در حومه شرقی درعا شد. حملات ارتش سوریه به تروریستها در بصری الشام در حومه درعا
شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه اعلام کرد: ­یگانهایی از ارتش سوریه تروریستهای تکفیری را در شهرک بصری الشام در حومه شرقی درعا هدف حمله قرار دادند. ارتش سوریه شماری از شهرک های حومه شرقی درعا را آزاد کرد
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد ارتش سوریه کنترل شهرک های الغاریه الغربیه، الکرک الشرقی و المسیفره در حومه شرقی درعا را در اختیار گرفت. ارتش سوریه همچنین با توافق آشتی در حومه شرقی درعا وارد شهرک الغاریه الشرقیه شد. آزادی 55 روستا درحومه درعا وکشف داروهای ارسالی اروپایی‌ها وکشورهای عربی برای تروریستها
ارتش سوریه و هم پیمانانش 55 روستا و منطقه را در حومه درعا از چنگال گروههای تروریستی تکفیری آزاد کردند و تعدادی انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی که اروپایی ها و کشورهای عربی برای تروریستها فرستاده اند شناسایی شد. به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، افراد مسلح در مناطق ابطع و داعل و طفس در حومه شمالی درعا ، سلاحهایشان را به نیروهای دولتی سوری تحویل دادند و تعهد دادند دیگر دست به سلاح نبرند. خبرنگار العالم در گزارشی گفت : نگاهها به سوی جنوب سوریه دوخته شده است جاییکه ارتش سوریه به سرعت پیشروی و موفقیت‌هایی کسب می کند.
خبرنگار با اشاره به اسامی شماری از مناطقی که ارتش سوریه بر آنها در غرب درعا مسلط شده است گفت این موفقیتها پس از تثبیت نقاط دفاعی در مناطق علمه و صوره و حراک در حومه شرقی درعا حاصل شده است.
یک افسر سوری گفت: «اینجا منطقه لجات است که حرکت خودروهای نظامی و زرهی در آن دشوار است به همین سبب در اینجا به عنصر نیروی انسانی تکیه کردیم و نیروهای پیاده نظام را در سطح بالایی آموزش دادیم و گروههای تروریستی را غافلگیر کردند.
افراد مسلح انواع مهمات و تسلیحات را در روستاهای آزاد شده رها کرده اند. انبارهای تسلیحات نشانگر حمایتهای لجستیکی برخی کشورها از گروههای تروریستی از طریق مرزهای اردن است.»
تعدادی انبار دارو و تجهیزات پزشکی شناسایی شد که برخی سازمانهای اروپایی و کشورهای عربی فرستاده بودند اما اینها به داد گروههای تروریستی متلاشی شده، نرسید.
همزمان با تلاشهای نظامی ، آشتی ملی در تعدادی از مناطق و روستاهای حومه درعا نتیجه داشت که مهم ترین آنها در منطقه ابطع و داعل و طفس بود.
این در حالی است که افراد مسلح در طیبه و صیدا و ام المیادین تسلیم شرایط ارتش سوریه شدند. این افسر افزود: «در نتیجه پیروزی ها ، افراد مسلح دو گزینه بیشتر پیش رو ندارند یا تسلیم شوند یا آنکه منتظر آمدن ارتش سوریه و نابودی شان باشند. خیلی از گروههای تروریستی به سمت تسلیم شدن و آشتی پیش می روند.»
پنجاه و پنج روستا در حومه درعا یا با عملیات نظامی یا آشتی به کنترل ارتش سوریه در آمده است و تعداد دیگری از روستاها نیز منتظرند.
خبرنگار در پایان گفت ارتش سوریه در حومه شرقی درعا به شیوه نظامی و آشتی های ملی در حال کسب پیروزی های مهمی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها