هشدار به نتانیاهو از سوی برخی اعراب

کد خبر: 838714

روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از منابعی اعلام کرد که مقامات دولت خودگردان فلسطین، عربستان سعودی و اردن به اسرائیل درمورد برنامه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر تصاحب قدس شرقی با نفوذ هرچه بیشتر در این منطقه هشدار داده‌اند.

هشدار به نتانیاهو از سوی برخی اعراب

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امان، تل‌آویو را به دلیل "به خواب رفتن در مقابل تحرکات اخیر و ناکامی در واکنش نشان دادن به آنکارا" درباره افزایش نفوذ این کشور در بیت‌المقدس شرقی مقصر می‌داند.

مقامات اردنی اعلام کردند، می‌توان این انفعال اسرائیل را برای جلوگیری از به خطر انداختن توافق مصالحه با ترکیه که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، تفسیر کرد.

سرویس‌های امنیتی اسرائیل مدعی هستند که از نزدیک افزایش فعالیت‌های ترکیه در قدس شرقی را در طول ۱۲ ماه گذشته مورد نظارت قرار می‌دهند.

این منابع اعلام کردند: تاکنون ترکیه چندین گام برای گسترش نفوذ خود در قدس شرقی از جمله اعطای کمک‌های مالی به سازمان‌های اسلامی در کشور‌های همسایه عرب، برگزاری تور‌هایی به مسجدالاقصی توسط گروه‌های اسلامی و حضور فعالان در تظاهرات مسجدالاقصی انجام داده است.

همچنین ترکیه تلاش می‌کند که سرمایه گذاری‌هایی را در قدس شرقی انجام دهد و در همین راستا از گروه‌های اسلامی مرتبط با حزب عدالت و توسعه را استفاده می‌کند.

در ماه مه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه خواستار بررسی دوباره روابط تجاری و اقتصادی با اسرائیل شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها