احتمال تشکیل دوباره «ائتلاف ملی عراق»

کد خبر: 839256

یک عضو حزب «الدعوه» از احتمال تشکیل دوباره «ائتلاف ملی عراق» از طریق گردهمایی ائتلاف‌های دیگر جهت تسریع در تشکیل دولت خبر داد.

احتمال تشکیل دوباره «ائتلاف ملی عراق»

خبرگزاری فارس: پس از گذشت بیش از ۴۰ روز از چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق و کش‌وقوس‌های فراوان در مسیر تشکیل ائتلاف‌ها و در حالیکه پارلمان سوم به کار خود پایان داده، یک مسئول حزب «الدعوه الاسلامیه» از تلاش‌ها برای تشکیل دوباره «ائتلاف ملی» خبر داد.

به نوشته وبگاه خبری «الوکالة الاخباریه» عراق، «جاسم محمد جعفر» در گفتگو با خبرنگاران گفت: ائتلاف‌های «الفتح»، «النصر»، «دولة القانون»، «سائرون» و «الحکمه» در این ائتلاف بزرگ حضور خواهند داشت.

ائتلاف ملی یا ائتلاف «عراق یکپارچه» بزرگترین ائتلاف شیعیان عراق است که در سال ۲۰۰۵ شکل گرفت و در پارلمان سوم نیز توانست به عنوان حزب غالب، تشکیل دولت دهد.

این عضو حزب الدعوه در ادامه تأکید کرد که ائتلاف ملی پذیرای همه جریان‌های سیاسی اعم از شیعه و سنی است تا هر چه سریع‌تر دولت جدید عراق تشکیل شود.

او همچنین گفت که مصالحه میان نوری المالکی و مقتدی صدر کمک بسیاری برای تشکیل این ائتلاف خواهد کرد.

تشکیل دولت پس از انتخابات در تمام دوره‌های گذشته با کش و قوس‌های فراوان همراه بوده و بعضا تا دو ماه نیز به طول انجامیده است. مخصوصا در این دوره که موضوع تقلب در انتخابات و بازشماری دستی آراء نیز مطرح شده و قرار است سرانجام این هفته بازشماری دستی آرا در استان‌های کردنشین آغاز شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها