ایران حمله عربستان به یک عروسی در یمن را محکوم کرد

کد خبر: 839989

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه حمله هواپیما‌های ائتلاف عربستان سعودی و امارات به یک مراسم عروسی در استان صعده یمن را به شدت محکوم کرد و آن را برگ دیگری از پرونده جنایات جنگی این کشور‌ها خواند.

ایران حمله عربستان به یک عروسی در یمن را محکوم کرد
ایرنا: قاسمی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این اقدام خشونت بار و غیر انسانی افزود: در این جنگ چند ساله علیه مردم یمن به خوبی روشن شده است که هر گاه متجاوزان در جبهه‌های جنگ با ناکامی روبرو می‌شوند، با تشدید حملات هوایی دست به انتقام کور علیه زنان و کودکان بی گناه یمنی می‌زنند.
جنگنده‌های ائتلاف عربی در ادامه حملات خود به مراکز و مناطق غیر نظامی یمن و به دنبال شکست‌های پی در پی در جبهه الحدیده، روز سه شنبه یک مراسم عروسی در شهرستان «الظاهر» در استان صعده را در چند نوبت بمباران کردند که در جریان آن دست کم ۱۱ نفر کشته شدند.
حملات ائتلاف عربی تحت فرمان عربستان و امارت به مناطق مسکونی یمن در حالی صورت می‌گیرد که این ائتلاف از ۲۳ خرداد ماه ۹۷ حمله گسترده‌ای را علیه استان الحدیده در غرب یمن آغاز کرد تا بندر آن را اشغال کند. با این وجود، اما این حملات که با حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه همراه است، نتیجه‌ای جز شکست برای سعودی‌ها و اماراتی‌ها در برنداشته است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها