تسلط ارتش سوریه بر مرزهای اردن

کد خبر: 842215

ارتش سوریه روز گذشته توانست کنترل مرزهای این کشور در ریف درعا با اردن را به دست گیرد؛ مسئله‌ای که در واقع به معنای قطع گروههای مسلح حاضر در این منطقه با اتاق عملیاتی است که از اردن اداره می‌شد.

تسلط ارتش سوریه بر مرزهای اردن

خبرگزاری فارس: ارتش سوریه روز گذشته موفق شد کنترل کامل مرزهای این کشور در ریف درعا با اردن را به دست گیرد.

این مرزها طی سالهای گذشته، شاهراه حمایت نظامی و اطلاعاتی از گروههای مسلحی بود که در جنوب سوریه فعالیت داشتند.

اتاق عملیاتهای غربی-عربی برای تروریستهای حاضر در این منطقه فعال بودند که از جمله می‌توان به اتاق عملیات «موک» اشاره کرد که در واقع هدف این اتاقها سرنگونی دولت سوریه بود.

این اتاق عملیاتها طی سالهای بحران سوریه در تلاش بودند که مؤسسه‌هایی را در موازات مؤسسات حکومتی ایجاد کنند تا بعدا مورد استفاده قرار گیرد.

روزنامه الاخبار لبنان با مقدمه فوق، گزارش داد که در حال حاضر با تسلط ارتش سوریه بر مرزهای اردن، دیگر این امکان برای این اتاق عملیاتها میسر نیست. در واقع پایان این مرحله مهم است و چالش مهمی پیش روی دمشق و همیپمانانش وجود دارد؛ این چالش و مشکل آزادسازی منطقه مجاور با مرزهای جولان اشغالی است. آزادسازی این منطقه از آنجایی که با اسرائیل در ارتباط است و گروه تروریستی «جیش خالد بن الولید» -که با داعش بیعت کرد- در منطقه «وادی الیرموک» حضور دارد، پیچیده است.

با تسلط ارتش سوریه بر مرزهای درعا با اردن، فقط منطقه مجاور «التنف» و منطقه وادی الیرموک خارج از سیطره نیروهای سوری است.

این پیشروی برای جبهه مقاومت بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا گروههای مسلح دیگر هیچ تماسی با خاک اردن ندارند و بدین ترتیب همه فعالیتهای نظامی و سایر فعالیتهای این گروه که مستقیما از داخل اردن، از طریق اتاق عملیات موک مدیریت می‌شد، قطع شده است.

با این پیشروی، ارتش سوریه مناطق حضور گروههای مسلح در محله های جنوبی شهر درعا را محاصره کرد تا اجرای سایر بندهای توافق نیز آغاز شود.

منابع معارض هم اعلام کردند که طرف روس مسئول تعویق خروج افراد مسلحی است که قرار است به شمال سوریه منتقل شوند. به گزارش الاخبار، احتمالا ارتش سوریه برای ورود به شهرکهای ریف غربی درعا از جمله «طفس، الیادوده و مزیریب» دست به تحرکاتی خواهد زد تا از غرب به صورت مستقیم با محل استقرار عناصر جیش خالد تماس داشته باشد.

لذا ارتش سوریه برای بستن پرونده جنوب به صورت کامل دو مأموریت دارد: نخست آزادسازی منطقه وادی الیرموک از چنگ جیش خالد و دوم ورود به شهرکهای ریف شمال غرب درعا و ریف قنیطره؛ چه با مذاکره چه با عملیات.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها