مشاور «بن زاید» اردوغان را مستبد خواند

کد خبر: 842709

مشاور ولی‌عهد امارات، با اشاره به انتخاب داماد اردوغان از سوی وی به عنوان وزیر دارایی جدید ترکیه، به طور ضمنی رئیس‌جمهور این کشور را مستبد و فاسد خواند.

مشاور «بن زاید» اردوغان را مستبد خواند

خبرگزاری فارس: ««عبدالخالق عبدالله» مشاور «محمد بن زاید» ولی‌عهد امارات در صفحه تویئتر خود با قرار دادن عکس اردوغان و داماد او «برات آلبایراک» که به عنوان وزیر دارایی انتخاب شده، به طور کنایه‌وار اردوغان را به استبداد و فساد متهم کرد.

او نوشت: اولین و مهم‌ترین تصمیمی که از زمان رئیس‌جمهور شدنش آن هم با اختیارات پادشاه‌گونه گرفته، انتخاب دامادش به عنوان وزیر دارایی است؛ کسی که گفته است استبداد منجر به فساد می‌شود، راست گفته است.

این موضع‌گیری و توئیت مشاور ولی‌عهد امارات در حالی است که وی پیش از این با تمجید از «جرد کوشنر» داماد ترامپ او را فردی توانمند دانسته بود که مالک تفکرات ترامپ است و از سوی دیگر این موضع‌گیری در حالی است که امارات از سوی چند خاندان معدود اداره می‌شود که نسبت فامیلی مهم‌ترین شرط تصاحب مناسب رده بالاست.

تجربه نشان داده است که باید منتظر واکنش مقامات ترکیه در این خصوص باشیم. پیش از این نیز نوشته‌های مقامات اماراتی با واکنش و عصبانیت ترکیه همراه شده بود.

رجب طیب اردوغان که روز شنبه دور تازه ریاست جمهوری خود را با سیستم جدید این کشور آغاز کرده است کابینه جدیدی را معرفی کرده است که در آن دامادش به عنوان وزیر دارایی این کشور انتخاب شدذه است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها