استقبال حماس از اقدام اخیر مجلس سنای ایرلند

کد خبر: 843201

در پی اقدام مجلس سنای ایرلند در تصویب پیش‌نویس قانون تحریم کالا‌های تولید شده در شهرک‌های یهودی حماس از این اقدام استقبال کرد و مسئولان اسرائیلی نیز به آن اعتراض کردند.

استقبال حماس از اقدام اخیر مجلس سنای ایرلند

خبرگزاری ایسنا: جنبش حماس، اقدام مجلس سنای ایرلند در تصویب پیش نویس قانون تحریم کالا‌های تولید شده در شهرک‌های یهودی و مجازات تمامی واردکنندگان این کالا‌ها را ستود.

این جنبش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما اقدام مجلس سنای ایرلند به تصویب پیش نویس قانون تحریم کالا‌های تولید شده در شهرک‌های یهودی و مجازات تمامی وارد کنندگان این کالا‌ها و ارائه کنندگان خدمات به شهرک نشینان اسرائیلی را ارج می‌نهیم.

در این بیانیه آمده است: ما تصویب این پیش نویس را اقدامی مهم در راستای جرم انگاری رفتار‌های اشغالگران صهیونیست و سیاست‌های شهرک سازی و تاکیدی بر حق ملت فلسطین در سرزمین خود به شمار می‌آوریم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این جنبش از کشور‌های جهان خواست تا از ایرلند در زمینه تحریم رژیم صهیونیستی و منزوی کردن آن تاسی جویند و بار دیگر از ملت فلسطین حمایت کنند.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیزدر واکنش به اقدام مجلس سنای ایرلند خواستار بستن سفارت این رژیم در دوبلین ـ. پایتخت ایرلند ـ. شد.

از سوی دیگر، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که وزارت امور خارجه اسرائیل در واکنش به تصویب این پیش نویس، سفیر ایرلند در تل آویو را برای توضیح در مورد علل تصویب این پیش نویس احضار کرده است.

مجلس سنای ایرلند روز چهارشنبه به نشانه حمایت از ملت فلسطین پیش نویس قانون تحریم کالا‌های تولید شده در شهرک‌های یهودی کرانه باختری را به تصویب رساند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص ضمن اشاره به این مطلب، تصریح کرد که به موجب پیش نویس این قانون هرگونه خرید و واردات کالای تولید شده در شهرک‌های یهودی ممنوع و غیر قانونی می‌باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها