پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه مایه فخر تونسی‌ها

کد خبر: 845039

شمار زیادی از تونسی‌ها جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میلادی و شکست سنگین رژیم صهیونیستی در برابر نیرو‌های دلاور مقاومت لبنان را رویدادی مهم در تاریخ درگیری با این رژیم غاصب می‌دانند و به آن افتخار می‌کنند.

پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه مایه فخر تونسی‌ها

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه العهد، جنگ ۳۳ روزه در ژوئن سال ۲۰۰۶ میلادی ثابت کرد که "اسرائیل" از خانه عنکوت سست‌تر است. این جنگ کرامت از دست رفته امت اسلامی را تا حد زیادی بازگرداند و در‌های امید را برای آینده‌ای عاری از قاتلان و خونریزان صهیونیست گشود.

در همین زمنیه، ماجد البرهومی از نویسندگان و فعالان سیاسی و حقوق بشری تونسی به پایگاه خبری العهد با یادآوری روز‌های جنگ ۳۳ روزه و "آمادگی و عملکرد حرفه‌ای نیرو‌های دلاور مقاومت و وارد شدن خسارت‌های زیادی" به رژیم صهیونیستی گفت: شادمان بودیم که می‌دیدیم تانک‌های میرکاوا که همواره دشمن به آن افتخار می‌کرد؛ زیر ضربات موشکی مقاومت منهدم می‌شد. این صحنه‌های نمادین دل ما را خنک کرد و توانستیم بعد از سال‌ها و دهه‌ها شکست در برابر این دشمن، ضربه‌ای مهلک به آن وارد کنیم.

وی افزود: ما ترس را در چهره صهیونیست‌ها می‌دیدیم. چیزی نداریم جز اینکه دستان مقاومت دلاور را بفشاریم و در وفاداری با آن‌ها تجدید پیمان کنیم.

هشام الحاجی نماینده سابق پارلمان تونس و فعال مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز گفت: حزب الله نبردی پاک و تمیز را در سال ۲۰۰۶ میلادی انجام داد؛ برخلاف نبرد پلیس دشمن، زیرا دشمن صهیونیست غیرنظامیان لبنانی و ساختار زیربنایی لبنان و ارتش و مقاومت را هدف قرار داد، اما مقاومت فقط نظامیان صهیونیست و خودرو‌های نظامی آن‌ها را هدف قرار می‌داد.

وی تصریح کرد: جنگ ۲۰۰۶ میلادی ترقی مقاومت لبنان و شالوده ارزش‌های آن را به نمایش گذاشت و اعتماد مسلمانان به مقاومت و قدرتش برای تحقق پیروزی را تقویت کرد. اما این جنگ در مقابل بر فروپاشی اخلاقی صهیونیست‌ها و دروغ پردازی آن‌ها تاکید کرد که زشت‌ترین جنایت‌ها را علیه غیرنظامیان اعم از زن و مرد و پیر و جوان و کودکان شیرخواره مرتکب شدند.

این فعال تونسی تصریح کرد: حزب الله پیروزی تاریخی را در جنگ ۲۰۰۶ کسب کرد که کرامت از دست رفته و اعتماد ما را بازگرداند و ما به حزب الله در برابر تمام جهان افتخار کرده و می‌کنیم. ملت آزاده تونس به پیروزی‌های مقاومت در لبنان با نگاه مثبت می‌نگرد و تعامل می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها