ادعای معارضان سوری درباره توافق خروج ساکنان «فوعه و کفریا»

کد خبر: 845480

گروه‌های تروریستی مدعی هستند که پس از مذاکره با ساکنان فوعه و کفریا با آنان به توافق رسیده‌اند و قرار است نزدیک به هفت هزار نفر از این دو شهرک خارج شوند.

ادعای معارضان سوری درباره توافق خروج ساکنان «فوعه و کفریا»

خبرگزاری فارس: منابع خبری معارض امروز سه شنبه از حصول توافق بر سر شهرک‌های «فوعه و کفریا» در استان ادلب خبر دادند.

پایگاه خبری «الدرر الشامیه» ادعا کرد که که گروه‌های معارض با نیرو‌های حاضر در شهرک‌های شیعه‌نشین فوعه و کفریا توافق کرده‌اند که افراد حاضر در این شهرک‌ها از این منطقه خارج شوند.

الدرر همچنین درباره جزئیات این توافق احتمالی به نقل از یک منبع نظامی آگاه اعلام کرد که قرار است بر اساس این توافق ۱۵۰۰ نفر از تروریست‌هایی که در زندان‌های دولتی سوریه حضور دارند، آزاد شوند.

به گفته الدرر، شمار کسانی که قرار است از فوعه و کفریا خارج شوند، به ۶۹۰۰ نفر می‌رسد.

این منبع با این ادعا که مذاکرات مذکور برآیند فشار‌های نظامی گروه‌های تروریستی به ساکنان فوعه و کفریاست، اعلام کرد که هیچ کشوری ناظر بر این مذاکرات نیست.

معارضان همچنین مدعی شد که این مذاکرات به سود آنهاست؛ زیرا از خطر تلاش ارتش سوریه برای آغاز عملیات به سمت ادلب به منظور شکست محاصره فوعه و کفریا خواهد کاست.

وبگاه خبری معارض «بلدی» هم حصول این توافق را تأیید کرد.

در همین راستا، پایگاه خبری «العربی الجدید» روز گذشته از این مذاکرات خبر داده و اعلام کرده بود که گروه‌های معارض برای آغاز عملیات این دو شهرک آماده می‌شوند.

تروریست‌ها از چند روز پیش با تبلیغات گسترده، اعلام کردند که قصد دارند عملیات خود را در این منطقه آغاز کنند و هیئة تحریر الشام که جبهه النصره رکن اصلی آن است، نیز فرماندهی آن را بر عهده خواهد داشت.

فوعه و کفریا در شش کیلومتری شهر ادلب قرار دارد و در محاصره گروه‌های تروریستی قرار دارد.

هنوز مسئولان سوریه برگزاری هر گونه مذاکره با تروریست‌ها و حصول چنین توافقی را تأیید نکرده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها