ناوگروه شکست محاصره به غزه نزدیک شد

کد خبر: 850444

یک ناوگروه متشکل از فعالان حقوق‌بشر از آب‌های ساحلی مصر رد شده و هر لحظه به آب‌های غزه نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود؛ رسانه‌های صهیونیستی از امکان برخورد نظامی با این ناوگروه خبر داده‌اند.

ناوگروه شکست محاصره به غزه نزدیک شد

خبرگزاری فارس: در حالی که هنوز خاطره حمله خونین سربازان صهیونیست به کشتی «مرمره» از یاد‌ها نرفته، فعالان حقوق‌بشر از نزدیک شدن یک کاروان دریایی بشردوستانه دیگر به سواحل غزه خبر می‌دهند.

آنطور که «زاهر بیراوی» رئیس «کمیته بین‌المللی شکستن محاصره غزه» به پایگاه خبری «آی ۲۴» گفته، ناوگروه شناور‌های عازم سواحل غزه، امروز (شنبه) عصر از آب‌های سرزمینی مصر گذشتند و به زودی به آب‌های پیرامون غزه می‌رسند.

پیش‌بینی می‌شود که این ناوگروه در صورت عدم ممانعت صهیونیست‌ها، فردا شب یا دوشنبه صبح به سواحل غزه برسد.

ناوگروه شکست محاصره به غزه نزدیک شد

بیراوی تعداد دقیق کشتی‌های حاضر در این ناوگروه را اعلام نکرده، ولی خبر‌های پخش شده در فضای مجازی حاکی از آن است که فعالان حقوق‌بشر از ملیت‌های مختلف بر روی شناور‌های موجود در این ناوگروه، حضور دارند. تاکنون حضور فعالان ترکیه‌ای، سوئدی، آفریقای جنوبی، نروژی، ایتالیایی و کانادایی در این ناوگروه، محرز شده است.

رسانه‌های صهیونیستی در روز‌های اخیر، اخبار متعددی از احتمال برخورد نظامی نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی با این ناوگروه منتشر کرده‌اند.

سه کشتی به نام‌های «بازگشت»، «آزادی» و «فلسطین» در این ناوگروه حضور دارند. این ناوگروه از دو ماه پیش، سفر خود را از بندر‌های اروپایی آغاز کرد و حالا به مقثد خود نزدیک شده است.

ناوگروه شکست محاصره به غزه نزدیک شد

محاصره غزه از سال ۱۳۸۶ و پس از پیروزی حماس در انتخابات آغاز شد؛ سازمان‌های بین‌المللی تاکنون بار‌ها از این اقدام صهیونیست‌ها به شدت انتقاد کرده‌اند و حتی صلیب سرخ، این محاصره را «تنبیه دسته جمعی» نامیده است.

در سال ۱۳۸۹، کشتی ترکیه‌ای «ماوی مرمره» که نیتی مشابه نیت ناوگروه شکست محاصره غزه داشت، سعی کرد خود را به ساحل برساند، ولی حمله ناگهانی و عجیب سربازان مسلح ارتش رژیم صهیونیستی و به رگبار بستن فعالان حقوق‌بشر، ۱۰ کشته بر جای گذاشت.

این حادثه به قطع روابط دیپلماتیک ترکیه و رژیم صیهونیستی منجر شد؛ روابطی که البته ۶ سال بعد ترمیم شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها