دولت ترامپ به دنبال تغییر ساختار و اختیارات آنروا است

کد خبر: 855204

یکی از مسئولان کاخ سفید اختیارات آژانس آنروا را موجب استمرار وخامت شرایط پناهجویان دانسته و تغییر در اختیارات این آژانس را خواستار شد.

دولت ترامپ به دنبال تغییر ساختار و اختیارات آنروا است

خبرگزاری ایسنا: روزنامه عبری زبان هاآرتص امروز (دوشنبه) به نقل از یک مسئول در کاخ سفید نوشت: وضعیت مالی آنروا (آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی) مدت‌هاست که پایدار نیست. ما سال‌ها بر لزوم یافتن منابع پولی داوطلبانه جدید، تقسیم فشار مالی میان حامیان و ایجاد راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها تاکید می‌کنیم.

این روزنامه عبری‌زبان در ادامه به نقل از این منبع نوشت، اختیارات آنروا منجر به ادامه یافتن و وخامت شرایط پناهجویان شده و این اختیارات باید تغییر کنند.

این مسئول در ادامه گفت: این تغییر تنها راهی است که به مردم فلسطین اجازه خواهد داد به امکانات کامل دست یابد.

این اظهارات مسئول آمریکایی تنها چند روز پس از آن بود که مجله فارین پالیسی ایمیل‌های جارد کوشنر، داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا را که خواستار پایان فعالیت آنروا شده بود، فاش کرد.

این مسئول کاخ سفید اشاره‌ای به جزئیات تغییری که برای اختیارات آنروا در نظر گرفته، نکرد اما ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از تلاش آمریکا برای "نابودی قضیه فلسطین و برداشتن پرونده پناهجویان از روی میز مذاکرات" خبر داده بود.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه اعلام کرد: توطئه‌ها برای نابودی قضیه فلسطین پس از افشاگری مجله فارین پالیسی از طرح آمریکا برای پایان دادن به فعالیت‌های این آژانس بین‌المللی ادامه دارد.

در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست تشکیلات آمده است، این گام‌ها هشدارهای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به خطرات طرح "معامله قرن" برای مساله فلسطین و نقض تمامی حقوق مشروع فلسطینی‌ها را روشن می‌سازند.

تا پیش از روی کار آمدن دونالد ترامپ، آمریکا یکی از بزرگترین حامیان آنروا بود اما از آن زمان ترامپ کمک‌های مالی کشورش به آنروا را به شکلی چشمگیر کاهش داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها