خطوط امدادرسانی به داعش از «التنف»به »پ«السویداء» قطع شد

کد خبر: 855927

نیرو‌های ارتش سوریه موفق شدند در ادامه عملیات آزادسازی صحرای السویداء در جنوب این کشور، خطوط امدادرسانی به داعش از التنف به حومه السویداء را قطع کنند.

خطوط امدادرسانی به داعش از «التنف»به »پ«السویداء» قطع شد

خبرگزاری تسنیم: به نقل از اسپوتنیک، یگان‌های ارتش سوریه امروز به پیشروی خود در طول جبهه صحرای السویداء در جنوب این کشور ادامه داده و همزمان مراکز تجمع تروریست‌های داعشی را هدف حملات گسترده خود قرار دادند.

خبرنگار اسپوتنیک در شرق السویداء گفت: عملیاتی که ارتش سوریه علیه داعش در صحرای السویداء انجام خواهد داد، از ۴ محور در جبهه‌ای به وسعت ۳۸ کیلومتر مربع آغاز می‌شود.

وی افزود: نیرو‌های ارتش سوریه تعدادی از مناطق مهم همچون تپه "رزین"، تپه‌های "الحصن، الطمثونة، و المریعیة" را آزاد کرده و به تپه‌های "الصفا" که دارای اهمیت استراتژیک بسیاری است، رسید.

بر اساس این گزارش نیرو‌های سوری همچنین حدود ۲۰ کیلومتر در عمق صحرای السویداء پیشروی و ضمن در هم شکستن خطوط دفاعی داعش، خطوط امدادرسانی اصلی به آن‌ها از پایگاه "التنف" به حومه السویداء را مسدود کردند.

ارتش سوریه روز دوشنبه محور‌های حرکت تروریست‌های داعشی و خودرو‌های آن‌ها در مناطق "الوعر"، "أرض الکراع"، "مزاریع الخطیب"، "صنیم‌الغرز" و "دیاثه"، "خربة الحصن"، و تپه "الرزین" در عمق ۱۵ الی ۳۰ کیلومتری روستا‌های حومه شرقی و شمال شرقی السویداء را هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای خود قرار داد که در پی این حملات تعدادی از تروریست‌ها کشته و خودور‌های آن‌ها منهدم شد.

تروریست‌های داعشی از منطقه صحرای السویداء در شمال شرق استان السویداء به عنوان پایگاهی برای حملات تروریستی به روستا‌ها و مجتمع‌های مسکونی در حومه شرقی و شمال شرقی این استان استفاده می‌کند.

گروه تروریستی داعش ۲۵ جولای گذشته شهر السویداء و تعدادی از روستا‌های واقع در دو حومه شرقی و شمالی این استان را هدف حملات تروریستی خود قرار داد که در پی این حملات ۲۱۵ شهروند سوری کشته و حدود ۱۷۵ نفر نیز زخی شدند. ده‌ها غیرنظامی نیز که بیشتر آن‌ها زن بودند، توسط تروریست‌های داعشی گروگان گرفته شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها