رایزنی لاوروف و دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اوضاع سوریه

کد خبر: 858577

وزیر خارجه روسیه و دبیرکل سازمان ملل متحد در گفت‌وگوی تلفنی درباره اوضاع سوریه و اوکراین و نقش سازمان ملل در پیشبرد صلح رایزنی کردند.

رایزنی لاوروف و دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اوضاع سوریه

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه روسیه و دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره اوضاع سوریه و اوکراین بحث و تبادل نظر کردند.

به نوشته خبرگزاری «شین هوا» وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تصریح کرده «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد چشم انداز افزایش فعالیت سازمان ملل برای پیشگیری از درگیری و برقراری صلح در سوریه به بحث پرداختند.

این درحالی است که روسیه پایگاه هوایی و دریایی خود را در سوریه برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان افراطی حفظ کرده و به طور فعال بین جناح‌های درگیر در این کشور میانجیگری می‌کند.

لاوروف در این مکالمه تلفنی همچنین گوترش را در جریان تماس‌های میان کمیسر‌های حقوق بشر روسیه و اوکراین قرار داد.

روسیه و اوکراین در بحبوحه درگیری‌های مسلحانه در شرق اوکراین و کریمه تاکنون چندین نفر را بازداشت کرده‌اند.

به نوشته شین هوا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «پترو پوروشنکو» همتای اوکراینی او در ماه ژوئن (خرداد) موافقت کردند که کمیساریای حقوق بشر دو کشور باید با شهروندان روسی بازداشت شده در اوکراین و زندانیان سیاسی اوکراین در روسیه دیدار کنند.

وزیر خارجه روسیه در تحرکی دیپلماتیک امروز برای سفری دو روزه و دیدار با همتای ترکیه‌ای خود به آنکارا می‌رود.

وزیر خارجه روسیه قرار است در نشست سفرا و نمایندگان دائم ترکیه در سازمان‌های بین‌المللی شرکت کرده و با «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه درباره سوریه و توسعه روابط اقتصادی به بحث و تبادل نظر بپردازد.

وزارت خارجه روسیه در این زمینه نیز اعلام کرده که هدف از سفر وزیر خارجه این کشور به آنکارا گفتگو درباره تدارکات برگزاری نشستی چهارجانبه با حضور فرانسه و آلمان درباره «سوریه» در ماه سپتامبر (شهریور) است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها