تلاش اتباع غربی برای پیروزی اشرف غنی در انتخابات

کد خبر: 863160

یک روزنامه چاپ کابل نوشت که وزارت دارایی افغانستان به صورت مشترک با یک شرکت آمریکایی فعالیت‌هایی را در راستای حمایت از اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در حال اجرا دارد.

تلاش اتباع غربی برای پیروزی اشرف غنی در انتخابات

خبرگزاری تسنیم: در حالی که سال آینده قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برگزار شود، روزنامه چاپ کابل از آغاز فعالیت وزارت دارایی به نفع اشرف غنی خبر داده است.

روزنامه «ویسا» نوشت: یک موسسه آمریکایی به نام «آی. اس. ای» از سوی وزارت دارایی افغانستان به خدمت گرفته شده است تا به پیروزی اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور کمک کند.

بر اساس این گزارش، شماری از کارمندان وزارت کشور و کارمندان شرکت «آی‌اس‌ای» (Institute of State Effectiveness) به ریاست «کلیر لاک هارت» با دریافت حقوق و امتیازات فوق العاده‌ای از دو ماه گذشته بکار گماشته شدند تا زمینه پیروزی اشرف غنی را در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال ۲۰۱۸ میلادی فراهم کنند.

کلیر لارک هارت رئیس این شرکت که یک شهروند انگلیسی است از همکاران سابق اشرف غنی است که سال ۲۰۰۹ میلادی نیز ستاد انتخاباتی وی را از دفتر کاری خود در آمریکا رهبری می‌کرد.

این روزنامه تصریح کرد که این شرکت پروژه‌ای را تحت عنوان «بودجه سازی در محوریت انتخابات» در وزارت دارایی به پیش می‌برد که هدف آن زمینه سازی برای استفاده اشرف غنی از بوجه دولتی برای فعالیت‌های انتخاباتی است.

یک شهروند آمریکایی بنام «تارا موید»، «همایون قیومی» سرپرست وزارت دارایی و «لیبل محب» همسر آمریکایی الاصل «حمدالله محب» سفیر افغانستان در واشنگتن و «اسکات گوگنهایم» مشاور آمریکایی اشرف غنی از سایر اعضای محوری این شرکت هستند.

این روزنامه نوشت: قیومی ماهیانه ۵۵ هزار دلار، لیبل محب نیز نزدیک به ۳۰ هزار دلار ماهیانه از وزارت دارایی افغانستان برای کار بر روی این پروژه حقوق دریافت می‌کنند.

این در حالی است که فعالیت اتباع آمریکایی در پوشش مشاور ریاست جمهوری افغانستان بر کسی پوشیده نیست و گمانه‌زنی‌هایی وجود دارند که بدون مشورت مشاور آمریکایی خود هیچ کاری را انجام نمی‌دهد.

کارشناسان بر این باورند که مقامات ارشد دولتی که دارای دو تابعیت هستند و پیش از این در کشور‌های مانند آمریکا، انگلیس و سایر کشور‌های غربی زندگی کردند تحت نفوذ سازمان‌های اطلاعاتی کشور‌های غربی قرار دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها