نفس‌‎های آخر تروریست‌های داعشی در استان السویداء

کد خبر: 865267

در سایه پیشروی‌های سریع ارتش سوریه و نیرو‌های دفاع ملی سوریه در صحرای شرقی السویداء تروریست‌های داعشی نفس‌های آخرشان را می‌کشند.

نفس‌‎های آخر تروریست‌های داعشی در استان السویداء

خبرگزاری تسنیم: در سایه پیشروی‌های سریع ارتش سوریه و نیرو‌های دفاع ملی سوریه در صحرای شرقی السویداء تروریست‌های داعشی نفس‌های آخرشان را می‌کشند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیرو‌های ارتش سوریه با کمک نیرو‌های دفاع ملی مناطق جدیدی را در شمال و شمال غرب منطقه صخره‌ای و صعب‌العبور "تلول الصفا" در عمق بادیه السویداء آخرین پایگاه داعش در جنوب این کشور به کنترل خود در آوردند.

بر اساس این گزارش یگان‌های ارتش سوریه که در حال پیشروی از سمت "تل ابوغانم" در شرق تلول الصفا بودند مساحت‌های گسترده‌ای به سمت منطقه "أم مرزح" در غرب این منطقه را به کنترل خود در آورده و به نیرو‌هایی که از سمت غرب در حال پیشروی بودند رسیدند. این در حالی است که صفوف تروریست‌های داعشی در سایه پیشروی‌های سریع ارتش سوریه دچار فروپاشی شده و شمار زیادی از آن‌ها به هلاکت رسیده‌اند.

نیرو‌های ارتش سوریه مستقر در محور "قبر الشیخ حسین" نیز به تقویت حضور و توسعه دامنه مناطق تحت کنترل خود به سمت تلول الصفا ادامه داده و شماری از تروریست‌های داعشی را کشته و زخمی کردند.

همزمان با تشدید محاصره داعشی‌ها در تلول‌الصفا مواضع آن‌ها هدف حملات گسترده ارتش سوریه قرار گرفت و هرگونه تلاش آن‌ها برای بازپس‌گیری مواضع و یا فرار به شکست انجامید.

نیرو‌های ارتش سوریه اخیرا منطقه "قبر عید حنیش" و "برکه حوی عوض" در عمق بادیه شرقی السویداء را به کنترل خود در آورده و حضور خود در اطراف منطقه قبر الشیخ حسین، ام مرزح و مناطق صعب العبور که به منزله خط اول دفاعی داعش بود تقویت کردند.

یگان‌های ارتش سوریه با کمک نیرو‌های دفاع مردمی چندی پیش موفق شدند موفق شدند منطقه تلول الصفا در عمق بادیه (صحرا) السویداء را به محاصره کامل خود در آورده و راه‌های امدادرسانی به داعش در این منطقه را مسدود کنند.

صحرای السویداء آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در جنوب سوریه به شمار می‌رود.

ارتش سوریه از پنجشنبه (۱۸ مرداد) عملیات ریشه‌کنی گروه تروریستی داعش در بادیه شرقی السویداء را در جبهه‌ای به عرض ۷۵ کیلومتر آغاز کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها