مجارستان سفیر سوئد را احضار کرد

کد خبر: 865361

وزیر خارجه مجارستان در انتقاد از مواضع مقام‌های سوئد درباره مواضع و سیاست مهاجرتی این کشور، سفیر استکهلم را احضار کرده است.

مجارستان سفیر سوئد را احضار کرد

خبرگزاری فارس: دولت مجارستان در انتقاد به آنچه به مواضع سوئد علیه این کشور در موضوع سیاست مجارستان در قبال مهاجرت خوانده، سفیر سوئد را احضار کرده است.

بنا بر گزارش‌ها، در ادامه اختلاف‌نظر‌های درونی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا درباره سیاست واحد در قبال موضوع مهاجرت، وزیر خارجه مجارستان به انتقاد‌های اخیر مقام‌های سوئد علیه کشورش واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، «پیتر زیجارتو» سفیر سوئد در مجارستان را به دلیل «اظهارات انتقادی وزرای دولت سوئد» به وزارت خارجه احضار کرد.

وزیر خارجه مجارستان همچنین گفته است: «دولت سوئد که حامی سیاست پذیرش مهاجرت است، حمله‌ای تازه علیه مجارستان به راه انداخته است».

این اقدام مجارستان تازه‌ترین واکنش این کشور به توئیت اخیر وزیر خارجه سوئد بود که در آن تاکید شده بود: «من مطلبی خواندم که در آن آمده که ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان و ماتئو سالوینی (معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور) ایتالیا می‌خواهند ائتلافی علیه "دموکرات‌ها و چپ‌ها" در اروپا تشکیل دهند و (امانوئل) ماکرون را مخالف اصلی خود اعلام کردند».

این توئیت که بعد از دیدار روز سه شنبه سالوینی و اوربان در شهر میلان ایتالیا منتشر شد، با واکنش مجارستان مواجه شد و دولت این کشور آن را «دروغ» خوانده بود.

دولت مجارستان به نخست‌وزیری اوربان، همواره از مواضع اتحادیه اروپا درباره پذیرش مهاجران انتقاد داشته و با آنچه «سهمیه بندی اجباری» مدنظر اتحادیه برای پذیرش مهاجران می‌داند، به شدت مخالفت کرده است.

با روی کار آمدن دولت جدید ایتالیا به نخست‌وزیری «جوزپه کنته»، این دولت هم مواضع سرسختانه‌ای در موضوع مهاجرت اتخاذ کرده است.

هفته گذشته نخست‌وزیر ایتالیا هشدار داده بود که اگر اتحادیه اروپا در زمینه پذیرش ۱۵۰ پناهجو کمکی نکند در این صورت باید منتظر پیامد‌های این اقدام باشد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها