رادار‌های روسی در راه نیروگاه اتمی پاکستان

کد خبر: 865873

در اقدامی در تضاد با منافع آمریکا، رادار‌های ساخت روسیه قلمروی هوایی نیروگاه‌های هسته‌ای و دیگر تاسیسات مهم پاکستان را پوشش می‌دهند.

رادار‌های روسی در راه نیروگاه اتمی پاکستان

خبرگزاری فارس: یک شرکت روسی قصد دارد با فروش یک سامانه راداری به پاکستان این کشور را قادر سازد تا از نیروگاه هسته‌ای و دیگر تاسیسات حیاتی خود محافظت کند.

به نوشته وبگاه «دیفنس ولد» هفته گذشته و حین برگزاری نمایشگاه نظامی سال ۲۰۱۸ در مسکو یادداشت تفاهمی بین گروه «آر. تی. ای» روسیه و شرکت پاکستانی «تک وین» در این زمینه منعقد شد.

پاکستان اعلام کرده که این سامانه راداری نیروگاه هسته‌ای و دیگر تاسیسات حیاتی این کشور را پوشش میدهد و از آن محافظت می‌کند.

بر اساس این گزارش، پاکستان و روسیه در زمینه اجرای پروژه‌های مشترک و موارد دیگر به توافق رسیده‌اند.

شرکت آر. تی اِی روسیه یکی از بزرگترین پیمانکاران دفاعی در روسیه است که سامانه‌های برد بلند راداری، تلفیقی و یکپارچه را تولید می‌کند و نیرو‌های مسلح روسیه مشتری نخست این شرکت است.

پیشتر نیر رسانه‌های آمریکایی در گزارش‌هایی اذعان داشته بودند که گرم شدن روابط پاکستان مجهز به سلاح اتمی با روسیه نگران کننده است. «علی صدیقی» سفیر جدید پاکستان در آمریکا نیز لغو برنامه آموزشی نظامی بین آمریکا و کشورش را تایید کرد.

از سوی دیگر، روسیه در برنامه‌ای از پیش طراحی شده با پاکستان پیمان همکاری نظامی امضا کرده و قرار است به این کشور بالگرد ارسال کند و حتی افسران پاکستانی را آموزش دهد.

«شهزاد چودهری» افسر ارشد بازنشسته نیروی هوایی پاکستان و دیپلمات سابق این کشور درباره روابط مسکو و اسلام آباد گفت: «به احتمال زیاد رابطه جدیدی بین پاکستانی‌ها و روس‌ها رخ می‌دهد و این مسئله تغییر راهبردی بزرگی است.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها