اروپا در زمینه تمدید ۶ ماهه تحریم‌های روسیه به توافق رسید

کد خبر: 867765

مقامات اروپایی اعلام کردند که در زمینه تمدید ۶ ماهه فهرست سیاه اتباع روسی توافق به دست آمده است.

اروپا در زمینه تمدید ۶ ماهه تحریم‌های روسیه به توافق رسید

خبرگزاری فارس: اتحادیه اروپا تحریم فهرست سیاه شامل اتباع روسی که متهم به بی‌ثباتی در اوکراین هستند را تمدید کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌ها و مقامات اروپایی امروز چهارشنبه اعلام کردند که اتحادیه اروپا درباره تمدید شش ماهه فهرست سیاه شامل افراد و نهاد‌هایی که در روسیه متهم به بی‌ثباتی در اوکراین هستند به توافق رسیدند.

این فهرست شامل ۱۵۴ نفر و ۴۴ سازمان با موارد منع سفر به اروپا و مسدود کردن دارایی می‌شوند. در فهرست جدید نام «الکساندر زاخارشنکو» رهبراستقلال‌طلبان شرق اوکراین که به تازگی در جریان انفجاری کشته شد، حذف شده است.

بیشتر شرکت‌ها و افرادی که نام آن‌ها در این فهرست آمده است، اتباع و شرکت‌های روسی و نهاد‌های اوکراینی حامی روسیه هستند. منابع دیپلمات اعلام کردند که (روند) تمدید رسمی این تحریم‌ها تا اواسط ماه مارس در روز‌های آتی تکمیل خواهد شد.

اتحادیه اروپا هم‌اکنون هم علیه مسکو به اتهام اشغال شبه جزیره کریمه و حمایت از افرادی که به زعم آن شورشی نامیده می‌شوند در شرق اوکراین تحریم‌های اقتصادی را اعمال کرده است.

سفرای ۲۸ کشور اتحادیه اروپا روز دوشنبه در خصوص تمدید ۶ ماهه تحریم‌ها علیه روسیه توافق کرده بودند. منبع دیپلماتیک در این مورد گفت که این تصمیم اتحادیه اروپا قرار است روز چهارشنبه ۵ سپتامبر (۱۴ شهریورماه) در نشست سفرا به تصویب برسد و پس از آن نیز رسما در شورای اتحادیه اروپا به تصویب خواهد رسید و در نهایت این تصمیم در ژورنال رسمی اتحادیه اروپا منتشر و اجرایی خواهد شد.

پس از افزایش تنش‌ها میان روسیه و غرب در سال ۲۰۱۴ میلادی و شدت گرفتن درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در شرق اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا چند دور تحریم علیه روسیه به بهانه مداخله در امور داخلی اوکراین وضع کرده‌اند. روسیه این تحریم‌ها را محکوم و هرگونه مداخله در امور داخلی این کشور را بار‌ها رد کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها