ممانعت ائتلاف سعودی از مشارکت انصارالله در نشست ژنو

کد خبر: 867857

لحظاتی پیش هیأت دولت مستعفی یمن وارد ژنو سوئیس شد، ولی از صنعاء خبر می‌رسد که ائتلاف سعودی و سازمان ملل با ممانعت از خروج هیأت انصارالله از صنعاء، در روند گفتگو‌ها کارشکنی می‌کند.

ممانعت ائتلاف سعودی از مشارکت انصارالله در نشست ژنو

خبرگزاری فارس:جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که ائتلاف سعودی مانع از خروج هیأت این جنبش برای شرکت در نشست ژنو می‌شود.

منبعی در هیأت ملی مذاکره کننده انصارالله امروز (چهارشنبه) گفت که سازمان ملل متحد نتوانسته است مجوز لازم برای فراهم کردن هواپیمای عمانی جهت انتقال اعضای هیأت و زخمی‌ها از کشور‌های متجاوز به دست بیاورد.

او گفت که هیچ گونه تضمینی واقعی برای بازگشت هیأت بعد از گفتگو‌های ژنو وجود ندارد.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی «انصارالله»، این منبع همچنین افزود، اقدام سازمان ملل در عدم تأمین هواپیما برای هیأت مذکور نشان دهنده بی‌توجهی آن به راه حل سیاسی و مسالمت‌آمیز در یمن است.

منبع یمنی ادامه داد که ائتلاف سعودی پیشتر هواپیمایی را که قرار بود هیأت انصارالله را به ژنو منتقل کند، مجبور به فرود در فرودگاه‌های عربستان سعودی کرده بود.

کارشکنی ائتلاف سعودی و جلوگیری از خروج هیأت انصارالله از شهر صنعاء برای شرکت در گفتگو‌های یمن در ژنو سویس که فردا (پنجشنبه) شروع خواهد شد، در حالی است که هیأت دولت مستعفی هم‌اکنون در ژنو حضور دارد.

دور جدید گفتگو‌های یمن بین گروه‌های یمنی در ژنو سوئیس، به ابتکار «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اط چند ماه پیش مطرح شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها