اعتصاب غذای رهبر محبوس گروه ۲۴ در ترکیه

کد خبر: 868112

سهراب ظفر، رهبر گروه سیاسی ۲۴ که حدود ۶ ماه است به درخواست مقامات تاجیکستان در ترکیه بازداشت شده است، در اعتراض به وضعیت خود اعلام کرده است تا زمان مشخص شدن وضعیت پرونده‌اش اعتصاب غذا می‌کند.

اعتصاب غذای رهبر محبوس گروه ۲۴ در ترکیه

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه «گروه ۲۴»، سهراب ظفر، رهبر گروه سیاسی ۲۴ که در ترکیه در بازداشت به سر می‌برد، از صبح روز چهارشنبه مورخ ۵ سپتامبر، دست به اعتصاب غذا زده است. این تصمیم وی به نشانه اعتراض به سرنوشت مبهم و به طول انجامیدن بیش از حد در پرونده‌اش، صورت گرفته است. رهبر گروه ۲۴ که از مخالفین مهم دولت تاجیکستان به حساب می‌آید، اعلام کرده تا زمانی که پرونده او به سرانجام برسد و از بازداشتگاه آزاد شود، دست از اعتصاب غذا نخواهد کشید.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی این گروه سیاسی، اطلاعات مربوط به این موضوع به مسئولین بازداشتگاه، و همچنین وکلای وی و وزارت عدلیه ترکیه رسانده شده است.

سهراب ظفر با درخواست مقامات دولت تاجیکستان روز ۱۹ مارس سال جاری میلادی به همراه نسیم‌جان شریف‌اف، توسط دولت ترکیه بازداشت شدند. چندی بعد از آن شریف‌اف از بازداشت آزاد شد، اما با گذشت حدود ۶ ماه سرنوشت سهراب ظفر همچنان مشخص نیست. اگرچه دادگاه ترکیه که استرداد سهراب ظفر را موقتا به تاجیکستان موقوف گذاشته است، ولی هنوز تقدیر او مبهم بوده و به گفته این گروه سیاسی و اعضای آن، زندگی وی در خطر است.

حرکت سیاسی «گروه ۲۴» تاکید کرده است که سهراب ظفر بی‌گناه بوده و اتهامات وارد شده از سوی دولت تاجیکستان نسبت به وی بی‌اساس می‌باشد و رهبر این گروه سیاسی بدون ارتکاب جرمی این مدت را بی‌گناه در بازداشت به سر برده است. مقامات گروه ۲۴ نسبت به سلامتی سهراب ظفر طی اعتصاب غذای وی در بازداشت اظهار نگرانی کرده و از دولت ترکیه و به‌ویژه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور درخواست کرده تا هر چه زودتر وی آزاد شود.

یادآور می‌شود سهراب ظفر پیش از این نیز به همراه عمرعلی قوت‌اف (بنیان‌گزار و رهبر فقید گروه سیاسی ۲۴ که در سال ۲۰۱۵ در استانبول توسط عوامل ناشناس ترور شد)، در ترکیه بنا بر اتهامات مشابهی بازداشت شده بود، اما دادگاه ترکیه با تایید بی‌گناهی‌شان، آن‌ها را آزاد کرده بود.

گروه سیاسی ۲۴ از مهم‌ترین گروه‌های مخالف دولت تاجیکستان است که همچون بسیاری از دیگر گروه‌های مخالف، دولت تاجیکستان فعالیت آن‌ها را ممنوع کرده و هم‌اکنون اعضای آن یا بازداشت شده و یا در خارج از تاجیکستان به سر می‌برند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها