شرکت انگلیسی به دور زدن تحریم‌های کره شمالی متهم شد

کد خبر: 869228

یک رسانه انگلیسی گزارش داده است شرکتی مستقر در لندن با گریز از تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی، زغال سنگ این کشور را صادر کرده است.

شرکت انگلیسی به دور زدن تحریم‌های کره شمالی متهم شد

خبرگزاری فارس: روزنامه انگلیسی «تلگراف» گزارش داد به اطلاعاتی دست یافته است که بر اساس آن معلوم می‌شود یک شرکت واقع در لندن با دور زدن تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی، به برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی کمک کرده است.

روزنامه تلگراف در مطلبی نوشت، شرکت «اَمِت ونچِرز» که در لندن مستقر است مظنون به کمک برای فراهم کردن شرایط انتقال دریایی زغال سنگ کره شمالی از طریق بنادر روسیه است.

این شرکت ثبت شده در انگلستان که مدیران اوکراینی دارد، مشارکت در فعالیت‌های مرتبط با تحریم‌های کره شمالی را رد کرده و گفته است دزدان دریایی با استفاده از هویت این شرکت اقدام به صادرات غیرقانونی مواد ممنوع کرده‌اند.

بر اساس گزارش تلگراف، صادرکننده این شرکت انگلیسی بوسیله یک کشتی با پرچم پاناما به نام «اسکای اِینجِل» ارتباط دارد که در روز ۲۱ سپتامبر سال ۲۰۱۷ (۳۰ شهریور ۱۳۹۶) در بندر «خولمسک» در روسیه دیده شده است که شناور‌هایی در حال تخلیه زغال سنگ از آن بودند.

اما مدیر شرکت اَمیت گفته است هرگز از کشتی اسکای اینجل استفاده نکرده و در بندر خولمسک فعالیت تجاری نداشته است.

این کشتی که ماه گذشته با پرچم «وانواتو» حرکت می‌کرد، اجازه ورود به بنادر کره جنوبی را دریافت نکرده بود.

خبرگزاری رویترز در ماه آگوست گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن معلوم می‌شود رشد عظیمی در انتقال کشتی به کشتی محصولات نفتی و زغال سنگ کره شمالی در سال ۲۰۱۸ وجود داشته است.

شورای امنیت از سال ۲۰۰۶ میلادی، کره شمالی را تحریم کرده و جلوی صادرات زغال سنگ، آهن، پارچه و غذای دریایی از این کشور را گرفته است.

دلیل تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی، انجام آزمایش‌های موشکی و اتمی در شبه جزیره کره بوده است. گرچه طی ماه‌های اخیر بعد از توافق «پیونگ یانگ» و «واشنگتن» برای خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره، وعده داده شده است تحریم‌ها علیه کره شمالی تسهیل شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها