علاوی: مداخلات خارجی در عراق به بالاترین سطح رسیده است

کد خبر: 869255

رئیس ائتلاف الوطنیه با تاکید بر لزوم وجود یک اقدام ملی جدی برای حفاظت از حاکمیت و حق ملی برای تصمیم‌گیری، نسبت به دخالت‌های خارجی در شرایط سخت فعلی عراق ابراز تاسف کرد.

علاوی: مداخلات خارجی در عراق به بالاترین سطح رسیده است

خببرگزاری ایسنا: به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، ایاد علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیه در توئیتی نوشت، مخالف این مساله هستیم که تسویه حساب‌های بین‌المللی در خاک عراق و به هزینه مردم این کشور تمام شود و ما تعرض‌ها به هیات‌های دیپلماتیک را محکوم می‌کنیم.

علاوی گفت: ما حملات نظامی مکرر به خاک عراق در اقلیم کردستان را محکوم و تاکید می‌کنیم عراق باید از تعرض‌ها و تسویه حساب‌های کشور‌های همسایه به دور باشد.

رئیس ائتلاف الوطنیه از اینکه دخالت‌های خارجی در این شرایط سخت و حساس به بالاترین سخت خود رسیده‌اند، ابراز تاسف کرد و گفت: این مساله نیازمند یک اقدام ملی جدی است که حاکمیت و حق ملی تصمیم‌گیری را برای عراق حفظ کند.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر اطلاع‌رسانی نوری مالکی، معاون رئیس جمهور عراق، مالکی امروز (یکشنبه) میزبان ماکسیم ماکسیموف، سفیر روسیه در عراق بود.

در این دیدار دو طرف به بررسی راه‌های تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف پرداخته و درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و جهان و نیز نتایج نشست سه جانبه تهران گفتگو کردند.

مالکی در این دیدار با تاکید بر اینکه برقراری دوباره آرامش در مناطق تنش و تحقق راه‌حل سیاسی از راه گفتگو امری لازم است، اظهار داشت: وضعیا عراق نیازمند تشکیل دولتی قدرتمند است که توان پاسخ‌دهی به خواسته‌های مردم را داشته باشد.

معاون رئیس جمهور عراق با تاکید بر اینکه حوادث بصره تاسف‌برانگیز بودند، گفت: توقف اقدامات خرابکارانه در بصره کافی نیست بلکه باید برای شناسایی مسئولان این اتفاق تحقیقی رسمی و مردمی انجام شود تا روشن شود چه کسی به گروهک‌ها آزادی عمل داده و چرا و اهداف منفی پشت این حرکت کدامند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها