آغاز هفتمین راهپیمایی دریایی شکستن محاصره غزه

کد خبر: 869799

رسانه‌های فلسطینی از آغاز هفتمین راهپیمایی دریایی شکستن محاصره غزه و تیراندازی رژیم صهیونیستی به سمت قایق‌های شرکت کننده در این راهپیمایی خبر دادند.

آغاز هفتمین راهپیمایی دریایی شکستن محاصره غزه

خبرگزاری تسنیم: به نقل از فلسطین الیوم، هفتمین راهپیمایی دریایی با هدف شکستن محاصره نوار غزه با مشارکت ۵۵ قایق حامل فعالان و مجروحان فلسطینی از بندر غزه و شمال نوار غزه آغاز شد.

منابع محلی گفتند که سرنشینان این قایق‌ها مجروحان و دانشجویان فلسطینی و کسانی هستند که از محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه دچار خسارت شده‌اند.

این در حالی است که نیروی دریایی رژیم صهیونیستی مانند دفعات قبلی به سمت قایق‌های شرکت کننده در راهپیمایی بازگشت تیراندازی کرد.

همزمان با آغاز این راهپیمایی دریایی گروهی از شهروندان فلسطینی نیز راهپیمایی خود را در سواحل شمال نوار غزه آغاز کردند که از سوی اشغالگران صهیونیست هدف قرار گرفته شدند.

پیش از این ۶ راهپیمایی دریایی با هدف شکستن محاصره نوار غزه برگزار شده است، اما رژیم اشغالگر صهیونیستی همه این راهپیمایی‌ها را سرکوب و فعالان را بازداشت کرده و یا آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

جنبش ملی شکستن محاصره همزمان با راهپیمایی‌های بازگشت که هر جمعه در مرز‌های غزه برگزار می‌شود به فعالیت‌های دریایی خود برای فشار بر رژیم اشغالگر صهیونیستی به منظور پایان دادن به محاصره نوار غزه ادامه می‌دهد.

ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در آوریل سال ۲۰۱۷ میلادی به بهانه مجبور کردن جنبش حماس به انحلال کمیته اداری خود در غزه، تحریم‌هایی همچون کاهش ۳۰ درصدی حقوق، کاهش برق رسانی و ارسال تجهیزات پزشکی، و بازنشستگی زودهنگام برای ۲۰ هزار کارمند، علیه غزه تحمیل کرد.

این در حالی است که نوار غزه از ۱۲ سال قبل تحت محاصره رژیم صهیونیستی است و این محاصره از ماه قبل تشدید شده است و شهروندان غزه با اوضاع اقتصادی و انسانی دشواری روبرو هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها