«الوفاق»: بحرینی‌ها بهای خواسته‌های دموکراتیک خود را می‌پردازند

کد خبر: 871494

جمعیت ملی-اسلامی «الوفاق» به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرین در بیانیه‌ای تأکید کرد که بحرینی‌ها بهای خواسته‌های دموکراتیک خود را می‌پردازند.

«الوفاق»: بحرینی‌ها بهای خواسته‌های دموکراتیک خود را می‌پردازند

خبرگزاری فارس: جمعیت الوفاق با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی دموکراسی، تأکید کرد که ملت بحرین بهای سنگین خواسته‌های دموکراتیک خود را می‌پردازد و با وجود پایبندی مردم به اعتراضات مسالمت‌آمیز، اما در گوشه گوشه این کشور خون آن‌ها ریخته می‌شود.

در این بیانیه آمده است که هفت سال است که بحرینی‌ها در اعتراضی وسیعی که در جهان نظیر آن وجود ندارد، به خیابان‌ها آمده و خواهان دموکراسی هستند، اما پاسخ این مردم با قتل در خیابان‌ها و زندان‌ها و ارتکاب جنایت‌های فجیع داده شد همچنانکه گزارش سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل گواه آن است.

طبق گزارش وبگاه «مرأة البحرین»، الوفاق در این بیانیه خود تأکید کرد که ملت بحرین همچنان به استمرار گزینه مسالمت‌آمیز و درخواست‌های دموکراتیک خود، مخالفت با استبداد و تکرویی در تصمیم‌گیری‌ها پایبند است در حالیکه مسئولان بحرین از برگزاری تظاهرات و بیان اعتراضات و حتی انتقاد از دولت ادامه می‌دهند.

در بیانیه مذکور به ممانعت دولت بحرین از نامزدی هزاران نفر از معارضان در انتخابات مجلس نمایندگان (پارلمان) با هدف جلوگیری از شنیده شدن هر گونه صدای منتقدان از دولت، اشاره شده است.

الوفاق اشاره کرد که روز جهانی دموکراسی در حالی است که بیش از ۴۷۰۰ زندانی سیاسی در زندان‌های بحرین بسر می‌برند و صد‌ها نفر نیز در نتیجه سرکوب تظاهرات‌ها زخمی شده و علاوه بر آن تابعیت شمار زیادی از معارضان لغو شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها