انتقاد الوفاق از سرکوبگری آل خلیفه در ایام سوگواری سیدالشهداء

کد خبر: 872511

جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد که رژیم آل خلیفه اقدامات خود علیه مراسم سوگواری درماه محرم الحرام را از طریق سرکوبگری و ایجاد رعب و وحشت تشدید کرده است.

انتقاد الوفاق از سرکوبگری آل خلیفه در ایام سوگواری سیدالشهداء

خبرگزاری تسنیم: به نقل از المنار، جمعیت الوفاق بحرین در بیانیه‌ای تاکید کرد که تشدید اقدامات و سرکوبگری‌های گسترده رژیم آل خلیفه علیه عزاداران حسینی در ایام سوگواری امام حسین علیه‌السلام تجاوزی آشکار به آزادی‌های دینی و فکری است و عمق مخالفت و مبارزه این رژیم با همزیستی مسالمت‌آمیز را نشان می‌دهد.

در این بیانیه آمده است که رژیم آل خلیفه علما، خطیبان، مداحان و مسئولان هیئت‌های حسینی را دستگیرمی‌کنند و مزدوران این رژیم آشکارا برای از بین بردن نماد‌های عاشورایی به مناطق مختلف یورش می‌برند که این به منزله بی احترامی به احساسات مسلمانانی است که یاد و خاطره امام حسین علیه‌السلام نوه پیامبر (ص) را گرامی می‌دارند.

الوفاق تاکید کرد که فقدان مشارکت سیاسی و اصلاحات سیاسی و استبداد کشور را به این وضعیتی که مبتی بر مبارزه با همزیستی و ظلم علیه دیگری است رسانده است.

رژیم آل خلیفه همه ساله همزمان با فرارسیدن ماه محرم و آغاز ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش به شکل برنامه‌ریزی شده‌ای با نماد‌های عاشورایی مبارزه می‌کند تا نشان دهد که هیچ اهمیتی برای شیعیانی که در این کشور زندگی می‌کنند قائل نیست.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی (۲۵ بهمن ۱۳۸۹) صحنه خیزش مردمی علیه رژیم آل خلیفه است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها