اتمام حجت علمای بحرینی با رژیم آل‌خلیفه

کد خبر: 873125

در پی بازداشت دو عالم در بحرین، علمای این کشور درباره ادامه اقدامات تحریک‌آمیز رژیم آل خلیفه و برهم زدن مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان هشدار دادند.

اتمام حجت علمای بحرینی با رژیم آل‌خلیفه

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، علمای بحرین در بیانیه‌ای اعتراضی آورده‌اند: "رژیم (آل خلیفه) باید از سرانجامِ طاغوت عراق که با نماد‌های مذهبی جنگید، درس بگیرد". علمای بحرین تاکید کردند آنچه رخ می‌دهد، تحولاتی خطرناک است که مراسم عزاداری و همه مومنان را در برپایی آیین‌ها تهدید می‌کند.

آن‌ها افزودند: "حکومت عادت کرده است هر سال با روند افزایشی و روشی خصمانه، به آیین‌های اسلامی و مراسم عزاداری سبط پیامبر خدا (ص) تعرض و احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کند، حال آن که این آیین‌ها میراث چند صد ساله کشور و نماد مذهب شیعه هستند که برادران اهل تسنن نیز در آن مشارکت دارند".

علمای بحرینی در بیانیه خود نوشتند: "با توجه به حملات طایفه گرایانه و ساماندهی شده حکومت، ما بر دین و اعتقادات خود ایمن نیستیم. شکنجه مذهبی در محرم سال جاری به اوج خود رسیده است چنان که دو نفر از علما و خطبای منابر در پی سخنرانی‌های متعارف در همه کشور‌ها بازداشت شده اند".

در این بیانیه همچنین درباره پیامد‌های ادامه جریحه‌دار کردن احساسات شیعیان هشدار داده شده و از رژیم آل خلیفه خواسته شده است فوری از سیاست‌های منفور طایفه‌گرایانه خود دست بردارد.

رژیم آل خلیفه با حمله به نماد‌های عاشورایی و برهم زدن مراسم عزاداری سرور وسالار شهیدان و همچنین بازداشت علمای بحرینی سعی در جریحه‌دار کردن احساسات مسلمین دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها