یورو نیوز: نتانیاهو را سر کار گذاشته‌اند! +عکس

کد خبر: 876785

خبرنگار یک شبکه خبری اروپایی، نظرات مردم محلی را درباره ادعای جدید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود انبار هسته‌ای درنزدیک تهران جویا شد.

یورو نیوز: نتانیاهو را سر کار گذاشته‌اند! +عکس

خبرگزاری فارس: در پی ادعای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر وجود یک انبار مرتبط با برنامه هسته‌ای در «تورقوزآباد» در حومه تهران، خبرنگار این شبکه به محلی که نتانیاهو نشان داده رفته و ضمن بازدید از این ساختمان با اهالی این منطقه گفتگو کرده است.

خبرنگار این شبکه ابتدا تأکید می‌کند که بر خلاف تأسیسات هسته‌ای، این ساختمان هیچ حفاظت خاصی ندارد و تنها اقدام حفاظتی درباره آن، مانند هر ساختمان تجاری و شرکت دیگری در این منطقه، نصب دوربین است. وی همچنین می‌گوید نگهبان این مجموعه از اینکه بعد از حرف‌های نتانیاهو خبرنگاران مدام سراغ این ساختمان می‌آیند، کلافه شده است.

یورو نیوز درباره واکنش اهالی این منطقه به اظهارات نتانیاهو، نوشته است: «همسایگان این انبار از ادعا‌های نتانیاهو جا خورده بودند و آن را غیرقابل باور می‌دانستند. آن‌ها گفتند که نخست‌وزیر [رژیم صهیونیستی]احتمالا فریب خورده است.»

گزارش «یورو نیوز» از «تورقوزآباد»: نتانیاهو را سر کار گذاشته‌اند!

یکی از مصاحبه‌شوندگان که مالک یک قالیشویی نزدیک این ساختمان است، درباره این مجموعه می‌گوید: «بابا جان، یک نفر [نتانیاهو را]گذاشته سر کار. خودتان هم اینجا را مشاهده کنید، [می‌بینید]هیچی اینجا نیست. آب ندارند بخورند اینجا، غیرممکنه چنین چیزی اینجا درست کنند. سازمان آب یک ماه پیش آمده آب اینجا را قطع کرده. چطور می‌شود اینجا اتم درست کرد؟»

گزارش «یورو نیوز» از «تورقوزآباد»: نتانیاهو را سر کار گذاشته‌اند!

فرد دیگری می‌گوید: «این را اسرائیل گفته. معلومه که اسرائیل همیشه با ما سر جنگ دارد.»

یکی دیگر از افراد مصاحبه شونده معتقد است که رژیم صهیونیستی چنین ادعا‌هایی را مطرح می‌کند تا ذهن مردم را منحرف کند، چرا که می‌داند که مردم زیر فشار اقتصادی هستند و هدف این است که مردم را به حکومت بدبین کنند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل نمایش تازه‌ای به راه انداخت و با نمایش تصاویری مدعی شد که تل‌آویو انبار تازه‌ای از تجهیزات هسته‌ای را در ایران شناسایی کرده است.

نتانیاهو در این سخنرانی با تکرار ادعای ربودن اسناد هسته‌ای از ایران، با نشان دادن تصاویری از یک ساختمان در «تورقوز آباد»، مدعی شد که ایران در نزدیکی تهران تجهیزات هسته‌ای دارد که آن را به آژانس گزارش نکرده است. این در حالی است که به گفته او این تصاویر مدت‌هاست که در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفته و این نهاد واکنشی به آن‌ها نداشته است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «این یک شو و نمایش جدید از سوی مقامات رژیم غاصب اسرائیل است که اگر چه ارزش پرداختن ندارد؛ آن را شدیدا تکذیب و رد می‌کنیم.»

همچنین «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران روز جمعه در واکنش به این اظهارات گفته بود: «من فکر می‌کنم عده‌ای نتانیاهو را سرکار گذاشته‌اند.»

یورو نیوز در پایان گزارش خود اشاره کرده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون در ۱۲ گزارش متوالی تایید کرده که ایران به طور کامل به تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای پایبند بوده است.

انتهای پیام/ق

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها