محرومیت کودکان انگلیسی از حق هوای پاک

کد خبر: 876887

یونیسف در گزارشی هشدار داد: کودکان در انگلیس از ابتدایی‌ترین حق انسانی که استنشاق هوای پاک است، محروم بوده و به دلیل تنفس دود‌های سمی در مسیر خانه تا مدرسه با یک "بحران بهداشتی بلندمدت" مواجه هستند.

محرومیت کودکان انگلیسی از حق هوای پاک

خبرگزاری ایسنا: یونیسف با "وحشتناک" خواندن وضعیت آلودگی هوا در انگلیس، حفاظت از کودکان انگلیسی را در برابر آلودگی هوا اولویت خود در ماه آینده اعلام کرده است.

تحقیقات همواره چگونگی اثرات پایدار و ویرانگر انتشار دود‌های سمی بر سلامت افراد به ویژه کودکان از آسم گرفته تا مشکلات در نمو مغزی را نشان داده است. مداخله یونیسف به دنبال سری جدید مطالعات صورت گرفته است که تاثیرات آلودگی هوا را بر کودکان برجسته ساخته و فشار را روی دولت انگلیس برای انجام اقدامات پیشگیرانه افزایش می‌دهد.

یونیسف در حال حاضر علاوه بر همکاری با مدارس سراسر انگلیس و هم‌چنین گروه‌های هوای پاک از دولت انگلیس خواسته تا اقدام ملی برای حمایت از کودکان در زمینه آلودگی هوا صورت دهد.

یک کمپین شکل گرفته در میان برخی والدین و مدارس، رانندگی در اطراف مدارس را ممنوع ساخته و به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری تا مدارس را تشویق می‌کند. اما یونیسف اعلام کرده دولت مرکزی انگلیس باید هماهنگی سیاست ملی برای حفاظت از جوانان و کودکان انگلیسی را برعهده بگیرد.

به گزارش روزنامه گاردین، دولت انگلیس به دلیل فقدان اقدامات کافی در مقابله با آلودگی هوا در سه پرونده در دادگاه اروپا شکست خورده و یکی از پنج کشوری است که به دلیل عدم رسیدگی به معضل سطوح غیرقانونی سموم موجود در هوا به بالاترین دادگاه اروپا ارجاع داده شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها