تداوم همکاری‌های نظامی لندن با آلمان بعد از برگزیت

کد خبر: 878134

وزیر دفاع انگلیس بر لزوم تداوم همکاری‌های نظامی با آلمان بعد از برگزیت تاکید کرده و اظهار داشت که نیرو‌های نظامی انگلیسی همچنان در آلمان مستقر خواهند بود.

تداوم همکاری‌های نظامی لندن با آلمان بعد از برگزیت

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه "راینیشن پست" آلمان، "گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس در سخنانی بر تعهدات کشور خود به ناتو و مناسبات ویژه با آلمان حتی بعد از خروج کشورش از ائتلاف نظامی ناتو تاکید کرد.

وی تاکید کرد که نیرو‌های انگلیس همچنان باید در آلمان مستقر باشند.

وزیر دفاع انگلیس که در مصاحبه‌ای با روزنامه "نوین اوزنابروکر سایتونگ" سخن می‌گفت: در لندن و قبل از دیدار با اورزولا فون در لاین همتای آلمانی خود تاکید کرد که انگلیس همچنان نیرو‌های مستقر خود در آلمان را نگه می‌دارد.

وی روز جمعه همراه با همتای آلمانی خود از نیرو‌های نظامی مستقر در ایالت "نوردراین- وست فالن" بازدید کرده و در یک بیانیه مشترک توافق نامه همکاری‌های آینده نظامی مشترک با آلمان را امضا خواهد کرد.

به گفته ویلیامسون یک بازگشت کامل نیو‌های امنیتی انگلیس از آلمان دیگر وجود نخواهد داشت. البته شمار نیرو‌های انگلیسی مستقر در سایر کشور‌های اروپا بعد از خروج برنامه ریزی شده این کشور از اتحادیه اروپا در ماه مارس سال ۲۰۱۹ باید به طور چشمگیری کاهش یابد.

وزیر دفاع انگلیس همچنین تاکید کرد که برگزیت همکاری‌های نظامی با آلمان را به خطر نمی‌اندازد. ما همواره ارتباطات قدرتمندانه تاریخی بین انگلیس و آلمان داشته ایم. این چیزی است که ما روی آن می‌خواهیم (مناسبات آینده) را بنا کنیم.

وی همچنین تاکید کرد که ما همگی بر اهمیت مرکزی ناتو با هم توافق داریم. آنچه که این ائتلاف نظامی انجام می‌دهد و همچنان ادامه دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

"ساجد جاوید"، وزیر کشور انگلیس هم چندی پیش در مصاحبه‌ای با یک روزنامه آلمانی بر لزوم همکاری‌های امنیتی بین اروپا و انگلیس بعد از خروج لندن از این اتحادیه هم تأکید کرد.

وی در این باره گفت که انگلیس می‌خواهد بعد از خروج از طریق یک قرارداد امنیتی به‌صورت تنگاتنگ با اتحادیه اروپا مرتبط باشد. همکاری در زمینه‌های امنیتی باید همچنان مانند سابق ادامه یابد.

وی از جمله به مبادله داده‌ها و اطلاعات از طریق سیستم اطلاعاتی شنگن، تحویل مظنونین بر اساس حکم بازداشت اروپایی، دسترسی به سیستم‌های اطلاعاتی ثبت جرائم و همکاری در یورو پل و سیستم قضای اروپایی اشاره کرد.

مذاکرات بین اتحادیه اروپا و لندن درباره برگزیت تحت فشار زمان قرار دارد، انگلیس می‌خواهد در ۲۹ ماه مارس سال ۲۰۱۹ اتحادیه اروپا را ترک کند. این خروج باید از طریق یک توافق بین لندن و بروکسل که تا ماه اکتبر منعقد می‌شود تنظیم شود تا پارلمان‌ها فرصت رأی‌گیری و ارزیابی این توافق را داشته باشند. اگر تا آن زمان هیچ توافقی شکل نگیرد انگلیس بدون توافق و به‌صورت نامنظم از این اتحادیه خارج می‌شود، چنین خروجی می‌تواند عواقب سخت و دشواری برای طرفین داشته باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها