مشکل اجاره خانه یک دانشجو به خاطر محجبه بودن

کد خبر: 879001

درخواست یک دانشجوی انگلیسی در آلمان برای کرایه محلی برای اقامت به دلیل حجاب وی پذیرفته نشد.

مشکل اجاره خانه یک دانشجو به خاطر محجبه بودن

خبرگزاری فارس: «نورجهان سالک» دانشجوی انگلیسی است که به دلیل محجبه بودن در محلی که قصد داشت برای اقامت کرایه کند پذیرفته نشد.

شبکه خبری راشاتودی نوشت که این دانشجوی ۲۵ ساله که برای گذراندن دوران دکترای خود در شهر «هامبورگ» واقع در آلمان به سر می‌برد، تلاش کرد که خانه‌ای را از شرکتی اینترنتی Airbnb -محلی که افراد خانه‌های خود را در آن اجاره می‌دهند- پیدا کند. اما درخواست وی برای خانه‌ای که انتخاب کرده بود، رد شد. مالک به وی این پیام را داد: «نورجهان من متاسفم، اما من دیدم که شما حجاب دارید و فکر نمی‌کنم که (پوشش شما) برای محله ما سازگار باشد.»

نورجهان در پاسخ نوشت: «این واکنش از جانب شما شوکه‌کننده است. اینکه من را بر مبنای یک لباس که نشانی از احترام است، ارزیابی کنید. من ناراحتم که شما در چنان خانه و محله‌ای زندگی می‌کنید که فکر می‌کنید من را نمی‌توان آنجا پذیرفت.»

یکی از سخنگویان این پایگاه اینترنتی اعلام کرد: «به محض اینکه از وقوع چنین واقعه وحشتناکی مطلع شدیم، آن محل را از فهرست اماکن خود حذف کردیم و به مهمان پیشنهاد حمایت کامل دادیم.»

سالک همچنین به پایگاه اینترنتی «بازفید» گفته است که از شرکت Airbnb عذرخواهی دریافت کرده است و آن‌ها به او مبلغی داده‌اند تا محلی دیگری برای خود پیدا کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها