واکنش‌ دیده‌بان حقوق بشر به کشته شدن خاشقجی

کد خبر: 879582

سازمان‌ها و نهادهای جهانی به خبر ترور جمال خاشقجی منتقد مشهور سعودی واکنش نشان دادند.

واکنش‌ دیده‌بان حقوق بشر به کشته شدن خاشقجی

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رسانه‌های عربی، عفو بین الملل و دیده‌بان حقوق بشر به خبر ترور جمال خاشقجی واکنش نشان دادند. عفو بین الملل در این زمینه اعلام کرد ترور جمال خاشقجی نویسنده و فعال رسانه‌ای سعودی، پیام رعب‌آور به منتقدان است مبنی بر اینکه حتی در خارج از عربستان، هم جانشان در خطر است.

همچنین منابعی به نقل از ساره لیا واتسون مسئول خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیده‌بان حقوق بشر گفت هر سعودی از خواندن گزارش‌هایی که تصریح می‌کند خاشقجی به قتل رسیده است،‌احساس رعب و وحشت می‌کند.

وی افزود آنچه رخ داد، به این معناست که حکومت سعودی هر شهروند سعودی را می‌تواند درهر نقطه‌ای به قتل برساند، این دقیقا آن چیزی است که محمد بن سلمان می‌خواهد درباره آن فکر کنند.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است نمی‌تواند درباره خبرهای قتل خاشقجی اظهارنظر کند و همچنان به دقت این مسئله را دنبال می‌کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع ترکیه‌ای خبر کشته شدن خاشقجی را پس از چند روز از ربوده شدن در کنسولگری سعودی در استانبول تایید کرده است.

نویسنده 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر(دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد که این موضوع به نگرانی‌ها درباره امنیت وی دامن زد، خاشقچی که در گذشته مشاور دولت عربستان بوده، سال گذشته از ترس دستگیری از کشورش خارج شد. او تاکنون بارها نسبت به سیاست محمدبن سلمان و همچنین تجاوز نظامی کشورش به یمن انتقاد کرده بود.

مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد می‌کند. نام وی در فهرست افراد تحت تعقیب بن‌سلمان قرار داشت. سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تأکید کرده بود که وی داخل کنسولگری عربستان است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها