کشف و توقیف یک محموله مهمات در مسیر ورود به کربلای معلی

کد خبر: 881038

نیرو‌های امنیتی عراق، تلاش یک فرد برای وارد کردن میزان زیادی گلوله به کربلای معلی را خنثی و ضمن توقیف محموله، عامل آن را دستگیر کردند.

کشف و توقیف یک محموله مهمات در مسیر ورود به کربلای معلی

خبرگزاری فارس: نیرو‌های امنیتی عراق در ایست‌های بازرسی مستقر در ورودی‌های شهر کربلای معلی، موفق شدند گلوله‌هایی را داخل اسپیکر‌هایی که ادعا می‌شد مربوط به یک کاروان عزاداری است، کشف و توقیف کنند.

بر اساس بیانیه نیروی پلیس کربلای معلی که در پایگاه خبری «الفرات» منتشر شد، طبق دستورات صادر شده مبنی بر تفتیش و بازرسی دقیق افراد و وسایل نقلیه‌ای که قصد ورود به کربلا را دارند، یکی از ایست‌های بازرسی مستقر در خارج از کربلا، یک خودروی حامل چندین اسپیکر که درون آن‌ها گلوله‌هایی جاساز شده بود، توقیف کردند.

در این بیانیه آمده است که نزدیک به یک‌هزار و ۸۰۰ گلوله برای تفنگ از نوع (GC) در داخل این خودرو که از یکی از استان‌های عراقی قصد ورود به کربلا را داشت، توقیف شد. بیداری و هوشیاری نیرو‌های امنیتی و تفتیتش دقیق آنها، موجب شد تا فردی که خود را رئیس یک کاروان عزاداری می‌دانست و قصد وارد کردن این گلوله‌ها به کربلا را داشت، دستگیر شود و به طرف‌های مسئول تحویل داده شود تا مجازات شود.

با نزدیک شدن مراسم اربعین حسینی (ع) و عزیمت میلیون‌ها زائر به سوی کربلای معلی، دولت عراق مانند سال‌های پیش، تدابیر امنیتی ویژه‌ای برای حمایت از زائران در نظر گرفته است.

استقرار نیرو‌های نظامی و امنیتی در همه مناطق و جاده‌های استان کربلای معلی و نیز تمامی مسیر‌های حرکت زائران و بازرسی و تفتیش دقیق افراد و کاروان‌هایی که قصد ورود به کربلا را دارند، از جمله تدابیر دولت عراق، برای حفظ امنیت این مراسم و شرکت‌کنندگان در آن است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها