پادشاهی بن سلمان پیش از آنکه شروع شود، به پایان رسید!

کد خبر: 881841

پایگاه عربی ۲۱ نوشت با فاش شدن این حقیقت که قتل خاشقجی به دستور «بچه پادشاه» سعودی صورت گرفته است، آمریکا دیگر نمی‌تواند به محمد بن سلمان اجازه دهد از تخت پادشاهی عربستان بالا برود.

پادشاهی بن سلمان پیش از آنکه شروع شود، به پایان رسید!

باشگاه خبرنگاران جوان: پایگاه خبری اینترنتی عربی ۲۱ در تحلیلی با عنوان «دونالد ترامپ و بچه پادشاه» درباره تبعات بحران ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سیاست‌های محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در ترکیه نوشت: اگر محمد بن سلمان تنها پس از گذشت شانزده ماه از ولیعهدی، چنین کاری انجام داده باشد، درصورت رسیدن به تخت پادشاهی چکار خواهد کرد؟

پایگاه اینترنتی عربی ۲۱ با بیان این مطلب که پادشاهی محمد بن سلمان در عربستان سعودی پیش از آغاز به پایان رسید افزود: این در حالی است که جمال خاشقجی با ترکی الفیصل کار کرده بود؛ کسی که روزی رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان بود. در نتیجه خاشقجی از فضای حاکم بر خاندان پادشاهی سعودی آگاهی داشت، اما گمان نمی‌برد چنین اتفاقی برای او رخ دهد و به همین علت با پای خود وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد.

این گزارش می‌افزاید با توجه به چنین حقایقی، شواهد نشان می‌دهد فرد دیوانه‌ای دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است؛ فردی که به هیچ وجه از قواعد حاکم یا قید و بند‌ها آگاه نیست و بدون واهمه از هرگونه حساب و کتابی، هرگونه که می‌خواهد رفتار می‌کند.

در ادامه گزارش نیز آمده است در همین حال نشانه‌ها حاکی از آن است که محمد بن سلمان کسی است که چنین دستوری را صادر کرده است و در نتیجه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با فاش شدن حقیقت، از این به بعد نمی‌تواند به بن سلمان اجازه دهد از تخت پادشاهی عربستان سعودی بالا برود. این کمترین چیزی است که جمال خاشقجی شایسته آن است. هرچند او نخستین قربانی هوس‌های قدرت طلبانه محمد بن سلمان نیست؛ بلکه افراد بسیار زیادی که قابل شمارش نیستند، پیش از قاشقجی به دست بن سلمان کشته یا شکنجه شده و یا به زندان افتاده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها