لبنان یک گام به معرفی کابینه جدید نزدیک شد

کد خبر: 883502

همزمان با اعلام برخی رسانه‌ها مبنی بر رسیدن روند تشکیل دولت جدید لبنان به مرحله انتخاب وزرا، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور این کشور تأکید کرد تشکیل کابینه جدید بسیار نزدیک شده است.

لبنان یک گام به معرفی کابینه جدید نزدیک شد

خبرگزاری فارس: «سعد الحریری» که در سوم خردادماه امسال (۱۳۹۷) با کسب ۱۱۱ رأی مأمور به تشکیل کابینه شده و رایزنی‌هایش در این باره تا کنون به جایی نرسیده است، در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرد تشکیل کابینه بسیار نزدیک است.

روزنامه «الشرق‌الاوسط» در این باره گزارش داد دیدار‌ها و مشورت‌ها برای تشکیل دولت شدت گرفته و مرحله انتخاب اسامی وزرا آغاز شده است.

در ادامه این گزارش آمده است فضای مواضع گروه‌های سیاسی «خوشبینانه» شده است؛ «میشل عون» رئیس‌جمهور و جریان وابسته به وی (جریان ملی آزاد) با دستیابی به ۱۰ وزیر در کابینه موافقت کرده‌اند و این یعنی اینکه ثلث معطل در اختیار آن‌ها نیست.

لبنانی‌ها یک سوم از کرسی‌های پارلمان بعلاوه یک را ثلث معطل می‌خوانند. مثلا اگر تعداد کل وزرای کابینه ۳۰ باشد و یکی از جریان‌ها ۱۱ کرسی در اختیار داشته باشد، ثلث معطل را در اختیار دارد و می‌تواند در صورتی که صلاح بداند، کابینه را ساقط کند.

در ادامه این گزارش آمده است «القوات اللبنانیه» (وبسته به سمیر جعجع) چهار کرسی دارد و مشکل پیچیده دروزی‌ها با اعضای دو کرسی وزارتی به حزب «التقدمی الاشتراکی» (وابسته به ولید جنبلاط) و انتخاب شخصیتی توافقی برای کرسی سوم حل شده است.

سعد الحریری ۱۲ مهرماه در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام کرد دولت جدید این کشور ظرف ۱۰ روز آینده تشکیل خواهد شد، اما این موضوع «عملی» نشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها