حمایت انگلیس از ترامپ

کد خبر: 884847

وزیر دفاع انگلیس از تهدید دولت آمریکا برای خروج از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» با روسیه، حمایت کرد.

حمایت انگلیس از ترامپ

خبرگزاری فارس: «گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس، از خروج دولت آمریکا از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» با روسیه حمایت کرد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، ویلیامسون امروز (یکشنبه) روسیه را به دلیل به خطر انداختن این پیمان سرزنش کرد.

وزیر دفاع انگلیس به روزنامه فایننشال تایمز گفته است که البته متحد نزدیک و قدیمی انگلیس، آمریکا است و مسلما لندن کاملا مصمم در کنار آمریکا می‌ایستد.

ویلیامسون افزود، روسیه باید به تعهداتش در این پیمان احترام بگذارد و در ادامه روسیه را متهم به نقض این توافق کرد و گفت: مسکو پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را به سخره گرفته است.

ویلیامسون ادامه داد «البته ما میخواهیم ادامه این پیمان را ببینیم، اما این مسئله نیازمند آن است که دو طرف به آن متعهد باشند و در حال حاضر یک طرف است که آن را نادیده می‌گیرد». وی گفت: این روسیه است که آن پیمان را نقض می‌کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه شنبه روسیه را به نقض «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» متهم و تهدید کرد کشورش را از آن خارج می‌کند.

در واکنش به این تهدید ترامپ، مقام‌های روسیه تهدید به اقدام تلافی‌جویانه کرده و گفته‌اند این اقدامات می‌تواند شامل اقدام نظامی نیز باشد.

این توافق که در سال ۱۹۸۷ میان دو کشور امضا شد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها