عزم ترکیه برای روشنگری در مورد قتل خاشقجی

کد خبر: 885240

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد این کشور تلاش هایش به منظور افشای تمامی حقایق درباره قتل وحشتناک جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول را تا آخر ادامه خواهد داد.

عزم ترکیه برای روشنگری در مورد قتل خاشقجی

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، "ابراهیم کالین" سخنگوی رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد آنکارا به منظور روشن کردن واقعیات درباره "قتل شریرانه" خاشقجی، تا آخر راه خواهد رفت.

وی که در کنفرانسی خبری پس از جلسه کابینه دولت سخن می‌گفت: تاکید کرد که هیچ چیز درباره پرونده قتل خاشقجی پنهان نخواهد ماند.

کالین با یادآوری مسئولیت عربستان سعودی برای اعلام واقعیات درباره کشته شدن خاشقجی علام کرد آنکارا اقدامات لازم برای افشای حقیقت ماجرا را مطابق با حقوق بین الملل ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به تحقیقات "حساس و جامع" ترکیه درباره به قتل رسیدن خاشقجی تاکید کرد این پرونده موضوعی بین ترکیه و عربستان سعودی نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید

خاشقجی‌گیت|جسد خاشقجی ۱۵ تکه شد/ چه کسی جسد را از ترکیه خارج کرد؟

جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کار‌های مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد.

مقامات سعودی پس از حدود سه هفته اعتراف کردند که این نویسنده و روزنامه‌نگار ۵۹ ساله کشته شده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه وعده داد تمام حقایق درباره قتل خاشقجی را «عریان» بیان کند. اردوغان گفت: سه‌شنبه بیانیه‌ای در همین مورد ایراد خواهد کرد.

یک منبع ترکیه‌ای به میدل‌ایست‌آی گفت: جسد خاشقجی به ۱۵ قطعه تقسیم شده است.

پرونده قتل احتمالی خاشقجی باعث ایجاد هجمه بی سابقه‌ای علیه پادشاهی عربستان در سطح جهانی شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها