درخواست ۱۶۰ سازمان برای بازخواست رژیم سعودی

کد خبر: 886728

بیش از ۱۶۰ سازمان خواستار بازخواست رژیم سعودی به سبب نقض حقوق بشر و نیز انجام تحقیقات بین المللی درباره قتل جمال خاشقجی منتقد معروف سعودی در کنسولگری این رژیم در استانبول شدند.

درخواست ۱۶۰ سازمان برای بازخواست رژیم سعودی

خبرگزاری تسنیم: بیش از ۱۶۰ سازمان در بیانیه مشترک از جامعه بین المللی خواستند تحقیقات بین المللی مستقل در خصوص کشته شدن جمال خاشقی انجام دهد.

بر اساس گزارش الجزیره، این سازمان‌ها از جامعه جهانی خواستند تضمین کنند تا رژیم سعودی به سبب نقض هدفمند حقوق بشر بازخواشت شود.

جمال خاشقجی روزنامه‌نگار ۵۹ ساله سعودی سه‌شنبه دهم مهر ماه (دوم اکتبر) وارد ساختمان کنسولگری عربستان در ترکیه شد و از آن زمان به بعد ناپدید شد. مقام‌های ترکیه‌ای فیلمی منتشر کردند که لحظه ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری را نشان می‌داد، اما هیچ فیلمی از لحظه خروج او ثبت نشده بود. رژیم سعودی با وجودی در ابتدا اصرار داشت خاشقجی ساختمان کنسولگری را زنده و سالم ترک کرده بامداد شنبه ۲۸ مهر تحت فشار‌های فزاینده بین المللی از طریق دادستان خود اعتراف کرد که او کشته شده؛ ریاض، اما ادعا کرد که قتل او بعد از شکل‌گیری منازعه با برخی از حاضران در کنسولگری اتفاق افتاده است.

دادستان رژیم سعودی، اما هفته گذشته روایت جدیدی را از کشتن خاشقجی بیان کرد که گفته قبلی‌اش یعنی کشته شدن خاشقجی بر اثر مشاجره را رد می‌کرد، وی گفته بود مظنونان قتل خاشقجی با قصد قبلی به این کار دست زده‌اند، با این حال وزارت خارجه سعودی این روایت را رد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها