تأکید لاوروف و چاووش اوغلو بر اجرای کامل توافق سوچی

کد خبر: 887182

وزرای خارجه روسیه و ترکیه در استانبول به منظور بررسی تحولات سوریه دیدار و بر اجرای کامل توافق سوچی و تسریع روند سیاسی در این کشور تأکید کردند.

تأکید لاوروف و چاووش اوغلو بر اجرای کامل توافق سوچی

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از تاس، وزرای خارجه روسیه و ترکیه بر اجرای کامل توافق سوچی درباره استان ادلب سوریه تأکید کردند.

گفتگوی سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، و مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در استانبول، متمرکز بر اجرای توافق‌های صورت‌گرفته بین دو کشور در منطقه کاهش‌تنش استان ادلب سوریه بود.

روسای جمهور ترکیه و روسیه، پس از نشست تهران و با هماهنگی سوریه و ایران به منظور کاهش تلفات غیرنظامیان در عملیات آزادسازی ادلب و ارسال کمک‌های بشردوستانه، ۱۷ سپتامبر در شهر سوچی توافق کردند که تا ۱۵ اکتبر یک منطقه کاهش تنش را در استان ادلب ایجاد کنند. نیرو‌های روسیه و ترکیه مسئول برقراری این منطقه کاهش تنش هستند و آنکارا تعهد داده است گروه‌های مسلح و سلاح‌های سنگین را از این منطقه خارج کند.

براساس بیانیه‌ای که وزارت خارجه روسیه روز شنبه درباره این دیدار منتشر کرد، «دو طرف در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه و برداشتن گام‌هایی در جهت تجمیع تلاش‌ها و تسریع روند سیاسی مطابق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل و همچنین تصمیمات "کنگره گفتگوی ملی سوریه" تأکید کردند».

ایجاد شرایط برگشت فوری پناهندگان به خانه‌های خود و بازسازی سوریه نیز مورد بحث لاوروف و چاووش اوغلو قرار گرفت.

به نوشته وزارت خارجه روسیه نتایج این دیدار، اهمیت گفتگو بین آنکارا و مسکو برای دست‌یابی به ثبات و امنیت در منطقه را نشان می‌دهد.

روز شنبه همچنین یک نشست چهارجانبه درباره تحولات سوریه، بین روسای جمهور روسیه، فرانسه، ترکیه و صدراعظم آلمان در شهر استانبول برگزار شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها