مشاور بشار اسد: ایران بهانه است

کد خبر: 889543

«بثینه شعبان» مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور سوریه بر حمایت همیشکی از محور مقاومت و گروه‌های فلسطینی حاضر در سوریه، تأکید کرد.

مشاور بشار اسد: ایران بهانه است

خبرگزاری فارس: «بثینه شعبان» مشاور رسانه‌ای بشار اسد در گفتگو با شبکه المیادین، با اشاره به جنگ داخلی هفت ساله در این کشور، مقاومت سوریه را در راستای حفاظت از جهان عرب دانست.

بثینه شعبان، گفت: نسل‌های عربی خواهند دانست که ایستادگی سوریه کلیدی برای حفاظت از کیان امت عربی و آینده آن است.

او گفت که غربی‌ها در ابتدای ریاست‌جمهور بشار اسد، گمان می‌کردند که او فرد نرمخو و سازشکاری است، اما در سال ۲۰۰۵ متوجه شدند که همانند پدرش اهل سازش نیست.

به گفته‌ی بثینه شعبان، «کالین پاول» وزیر خارجه آمریکا در زمان حمله به عراق از بشار اسد خواسته بود تا گروه‌های فلسطینی را از سوریه اخراج کند و اسد نیز در پاسخ گفته بود «آن‌ها به فلسطین باز خواهند گشت».

مشاور بشار اسد همچنین تأکید کرد در نظر وی حمایت از گروه‌های فلسطینی یک وظیفه ملی است؛ گروه‌هایی که در مقابل رژیم اشغالگر مقاومت می‌کنند.

او در خصوص خواسته رژیم صهیونیستی برای خروج نیرو‌های ایرانی از سوریه، نیز گفت: آن‌ها منظورشان ایران نیست؛ بلکه می‌خواهند محوری که پس از جنگ در سوریه شکل گرفته از بین برود.

مشاور رئیس‌جمهور سوریه در خصوص حضور حزب‌الله لبنان در سوریه نیز گفت که مقاومت لبنانی در سوریه از حکومت دفاع نمی‌کند بلکه از وطن عربی دفاع می‌کند و در این دفاع سوریه و لبنان شریک یکدیگر هستند.

بثینه شعبان در خصوص برقراری مجدد رابطه با کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس گفت که سوریه با پول این کشور‌ها نابود و در آن خونریزی به پا شد، اما هر تصمیمی برای برقراری رابطه مجدد به تصمیم حاکمیت و بر مبنای منافع کشور اتخاذ خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها