روسیه: منطقه عاری از سلاح در ادلب هنوز تکمیل نشده است

کد خبر: 891050

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به رغم پیشرفت در اجرای توافقنامه ادلب سوریه به دلیل تداوم حملات هر روزه تروریست‌ها منطقه عاری از سلاح در ادلب هنوز کامل نشده است.

روسیه: منطقه عاری از سلاح در ادلب هنوز تکمیل نشده است

خبرگزاری ایسنا: به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد: به رغم پیشرفت‌های عملی در ایجاد منطقه عاری از سلاح در مرز‌های ادلب سوریه سخن گفتن درخصوص تکمیل ایجاد این منطقه هنوز زود است، زیرا تروریست‌ها از جمله جبهه "النصره" و هم‌پیمانان آن مانع‌تراشی می‌کنند و روزانه اقدامات تحریک‌آمیزی انجام می‌دهند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که جبهه النصره و دیگر تروریست‌های باقی مانده در استان ادلب سوریه تلاش دارند که اجرای توافقنامه مناطق عاری از سلاح را ناکام بگذارند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تروریست‌های النصره و تروریست‌های وابسته به سازمان "القاعده" از تلاش‌های خود برای ناکام گذاشتن اجرای تفاهمنامه‌ای که در ۱۷ سپتامبر میان روسیه و ترکیه در سوچی امضا شد، دست بر نمی‌دارند.

وی همچنین تصریح کرد: گروه‌های مسلح به هدف قرار دادن نیرو‌های دولتی سوری در جنوب استان "ادلب" و شمال غرب استان "حماة" ادامه می‌دهند.

زاخارووا اظهار داشت، واقعیت ویرانه شهر رقه سوریه که ائتلاف ضد داعش آن را در جریان پس گرفتنش از داعش ویرانه کرد با تصویر خوشبینانه‌ای که سازمان‌های غیردولتی غربی ترسیم می‌کنند تفاوت دارد و هیچ بازسازی در این شهر آغاز نشده است.

زاخارووا اظهار داشت: مسکو از تحقیقات شفاف و فراگیر درباره گزارش سازمان ملل در زمینه جرایم دسته جمعی داعش علیه غیرنظامیان در عراق حمایت می‌کند.

وی گفت: ما با توصیف سازمان ملل از اقدامات داعش و اینکه در حد جرایم جنگی و ضد بشری است، موافق هستیم و بر لزوم تحویل تمام مجریان این جنایت‌ها به عدالت تاکید داریم.

وی تصریح کرد، روسیه از آمریکا می‌خواهد قانون ویژه خود درباره سلاح‌های شیمیایی‌اش را اجرا کند، زیرا واشنگتن هنوز زرادخانه‌های شیمیایی خود را منهدم نکرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها