کار متفاوت یک مقام آلمانی در مراسم پایان جنگ جهانی اول +عکس

کد خبر: 892099

صد سال بعد از پایان جنگ جهانی اول، برای اولین یک مقام آلمانی در مراسم یادبود پایان این جنگ در لندن تاج گل اهدا کرد.

کار متفاوت یک مقام آلمانی در مراسم پایان جنگ جهانی اول +عکس

خبرگزاری فارس: «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول گفت که صد سال پس از زمین گذاشتن سلاح، همه می‌توانند مکث کرده و فداکاری‌های بسیاری را که افراد زیادی انجام داده اند، منعکس کنند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، در صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول ساعت معروف «بیگ بن» در مرکز لندن که برای تعمیرات از سال ۲۰۱۷ به مدت چهار سال خاموش شده بود، امروز در راس ساعت یازده صبح به وقت لندن، یازده بار به صدا درآمد و سپس همه برای احترام دو دقیقه سکوت کردند.

سران سیاسی انگلستان شامل «ترزا می»، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر، «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان و اعضای خاندان سلطنتی انگلستان در این مراسم حضور داشتند.

براساس این گزارش، برای اولین بار در تاریخ یکی از سران آلمان تاج گلی را به نمایندگی از مردم آلمان در محل برگزاری مراسم در لندن برای ادای احترام اهدا کرد. «پرنس چارلز» جانشین ملکه انگلیس، در کنار اشتاینمایر در محل قبر نمادین تاج گل اهدا کرد. ملکه الیزابت همزمان با پخش سرود ملی از بالکن کاخ نظاره‌گر این مراسم بود.

در اسکاتلند نیز «نیکولا استرجون» رهبر حزب ملی اسکاتلند تاج گلی را مقابل سنگ یادبود در شهر «ادینبرو» اهدا کرد. سران بیشتر کشور‌های جهان در مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی در پاریس جمع شده‌اند.

یازدهم نوامبر سال ۱۹۱۸ میلادی کشور‌های متفقین بعد از چهار سال جنگ در فرانسه، با آلمان توافقی را امضا کردند تا پایان جنگ را اعلام کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها