مذاکرات چاووش اوغلو با مقامات اتحادیه اروپا درباره خاشقجی

کد خبر: 895858

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یوهانس هان کمیسیونر توسعه اتحادیه اروپا اعلام کرد: آنکارا انتظار دارد که اتحادیه اروپا حمایت بیشتری از مبارزات ترکیه علیه تروریسم بکند.

مذاکرات چاووش اوغلو با مقامات اتحادیه اروپا درباره خاشقجی

خبرگزاری ایسنا: روزنامه صباح ترکیه نوشت: مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه اظهار کرد: غیرقابل برای ترکیه است که اعضای اتحادیه اروپا به افراد عضو فتو پناهندگی اعطا کنند.

چاووش‌اوغلو بر لزوم به روز شدن توافق اتحادیه گمرکی میان ترکیه و اتحادیه اروپا تاکید کرد.

وزیر خارجه ترکیه از اظهارات تبعیض‌آمیز و منفی علیه ترکیه توسط برخی از رهبران و سیاستمداران درباره کاندیداتوری این کشور برای عضویت در این بلوک انتقاد کرد و گفت: بیان چنین اظهاراتی درباره روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا بی‌فایده است.

وی افزود: ایجاد موانع سیاسی نه تنها ترکیه را از ادامه راه باز نمی‌دارد، بلکه عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا باعث رشد، رفاه و ثبات سیاسی می‌شود. اتحادیه اروپا باید در‌های قفل شده را باز کند.

چاووش‌اوغلو در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به توافق پناهجویان گفت: ما توافقی درباره مهاجران انجام دادیم و بر باز شدن پنج فصل توافق کردیم.

همچنین یوهانس هان اعلام کرد: اتحادیه اروپا نگرانی‌های جدی درباره بازداشت خبرنگاران و دانشگاهیان داشته و این افراد هنوز در زندان به سر می‌برند.

چاووش‌اوغلو در پاسخ اعلام کرد: دفاع اتحادیه اروپا از چهره‌هایی که اقداماتی برای براندازی دولت ترکیه انجام داشته‌اند بیهوده و بی‌معناست.

موگرینی نیز اعلام کرد: صلاح الدین دمرتاش رهبر محبوس حزب دموکراتیک خلق باید به زودی آزاد شود دادگاه حقوق بشر اروپا روز سه‌شنبه در حکمی خواستار آزادی دمرتاش شد این درحالی است که رجب طیب اردوغان اعلام کرد که این حکم به ما مربوط نمی‌شود.

موگرینی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره پروند جمال خاشقجی روزنامه‌نگار واشنگتن پست گفت: تحقیقات مطمئن و با شفافیت کامل شد.

موگرینی اضافه کرد: ما همواره مخالف اعمال اعدام هستیم و انتظار داریم که براساس ارزش‌ها، اصول، تحقیقات کامل با شفافیت لازم درباره پرونده جمال خاشقجی انجام گیرد.

چاووش‌اوغلو در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ترکیه خواستار عضویت کامل در اتحادیه اروپاست و نمی‌خواهد با موانع سیاسی مواجه شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها