ترامپ: اگر عربستان نباشد اسرائیل تنها می‌شود

کد خبر: 896054

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد اگر واشنگتن حمایت خود را از عربستان قطع کند، اسرائیل با دردسری بزرگ روبرو خواهد شد.

ترامپ: اگر عربستان نباشد اسرائیل تنها می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس تلفنی با فرماندهان نظامی این کشور و در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: آیا وی معتقد نیست که تنبیه نکردن عربستان سعودی از طرف آمریکا پیامی بد را به دیگر کشور‌های جهان بدهد، گفت: نه هرگز، عربستان سعودی یکی از متحدان راهبردی بلندمدت ما بوده است. آن‌ها صد‌ها میلیارد دلار در کشور ما سرمایه‌گذاری کرده‌اند. آن‌ها بهای نفت را پایین نگه داشته‌اند.

ترامپ افزود: اگر عربستان تجهیزات مورد نیازش را از ما خریداری نکند آنگاه آن را از روسیه و چین خریداری خواهد کرد.

ترامپ در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا سازمان سیا با اطمینان به این نتیجه‌گیری رسیده است که محمد بن سلمان در قتل خاشقجی نقش داشته است، گفت: آن‌ها به نتیجه‌گیری نرسیده‌اند. آن‌ها به نوعی و بر اساس برخی روش‌های ویژه تنها احساس می‌کنند که اینگونه بوده است. سازمان سیا اعلام کرده است ممکن است که محمد بن سلمان در قتل خاشقجی نقش داشته باشد.

وی با اشاره غیرمستقیم به روابط خوب آل‌سعود با رژیم صهیونیستی گفت: اگر ما عربستان سعودی را نداشته باشیم ما یک پایگاه بزرگ را نخواهیم داشت. اگر عربستان را نداشته باشیم آنگاه اسرائیل با دردسری بزرگ روبرو خواهد بود. آنگاه اسرائیل به حال خود تنها رها خواهد شد. ما می‌خواهیم که موجودیت اسرائیل همچنان وجود داشته باشد. ما یک متحد قدرتمند در عربستان سعودی داریم. ما متحدی داریم که مقامات سطح ارشد از جمله پادشاه، و ولیعهد آن گفته‌اند که این بی‌رحمی را انجام نداده اند. این یک بی رحمی نیست بلکه این یک موضوع وحشتناک است. اما حقیقت این است که آن‌ها یک متحد قدرتمند بوده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: به نظر شما چه فردی به خاطر این موضوع (قتل جمال خاشقجی) باید پاسخگو باشد، گفت: شاید جهان باید پاسخگو باشد، زیرا جهان به یک مکان شریر و بد طینت تبدیل شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

تازه های سایت