هشدار اتریش درباره پیامد‌های رد توافق برگزیت

کد خبر: 896123

صدر اعظم اتریش ضمن هشدار درباره عواقب رد توافق برگزیت هر گونه مذاکرات مجدد در این باره را رد کرد.

هشدار اتریش درباره پیامد‌های رد توافق برگزیت

خبرگزاری تسنیم: "سباستین کورس"، صدر اعظم اتریش که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد در مصاحیه‌ای با روزنامه سوئیسی "نویه زوریخه سایتونگ"، به مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پرداخته و گفت: مسئله برگزیت مهم‌ترین موضوع دوران ریاست دوره‌ای ما بر اتحادیه اروپا است.

وی ابراز امیدواری کرد که توافق برگزیت که اخیرا بین لندن و بروکسل مورد توافق قرار گرفته است در پارلمان انگلیس هم تایید شود. کورس تاکید کرد که من جرات نمی‌کنم در این باره حدس و گمان بزنم، اما رد این توافق نه تنها به اروپا بلکه به بخصوص به انگلیس آسیب خواهد رساند.

کورس در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا اتحادیه اروپا تصمیم B. در این باره دارد گفت: در صورت تایید نشدن این توافق ما باید درباره اقدامات بعدی صحبت کنیم. در این صورت وضعیت آشفته‌ای ایجاد می‌شود. باید از این مسئله جلوگیری شود. توافق صورت گرفته برای هر دو طرف منصفانه است. این توافق بخصوص مبنایی برای قواعد مناسبات آینده است.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که در صورت تایید نشدن توافق برگزیت آیا شما برای مذاکرات مجدد آماده هستید گفت: اگر این توافق برگزیت رد شود همه چیز می‌تواند اتفاق بیافتد که عبارت است از یک انتخابات مجدد تا برگزاری همه پرسی دوم و یا وقوع برگزیت سخت و بدون توافق. مذاکرات مجددی درباره برگزیت وجود نخواهد داشت.

وی تاکید کرد که من امیدوارم آن‌هایی که با این توافق مبارزه می‌کنند در اکثریت نباشند. آن‌ها به کشور خود خدمات خوبی را ارائه نمی‌دهند.

کورس تمام احزاب دولتی در اتریش را در مسئله برگزیت با هم متحد و هم نظر دانسته و گفت: ۲۷ عضو اتحادیه اروپا هرگز اجازه جدایی در این راستا را نمی‌دهند. این توافق یک کار بزرگ "میشل بارنیه"، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مسئله برگزیت و یک موفقیت بزرگ برای اتحادیه اروپا است.

مذاکره‌کنندگان برگزیت در اروپا و انگلیس بالاخره چندی پیش به توافقی در این باره دست یافتند، اما هیجانات و نگرانی‌ها درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد. مسئله کناره‌گیری وزرای کابینه انگلیس و احتمال رأی عدم اعتماد به "ترزا می"، نخست وزیر این کشور اقتصاد اروپا را ناامن کرده است.

"ترزا می" نخست وزیر انگلیس در تلاش است تا پیش‌نویس توافق برگزیت را که هفته گذشته با رهبران اروپایی بر سر آن به جمع‌بندی نهایی رسیده است، به‌تصویب پارلمان برساند.

مخالفت‌ها از سوی برخی مقام‌های دولتی و نمایندگان مخالف، خطر رد شدن این توافق در پارلمان را افزایش داده است. این مسئله احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا ۲۹ مارس ۲۰۱۹ میلادی را بدون توافق بیشتر کرده است.

توافق برگزیت برای تصویب نهایی نیاز به ۳۲۰ رأی مثبت از ۶۵۰ نماینده پارلمان خواهد داشت. هنوز سرنوشت نهایی توافق برگزیت و دولت ترزا می‌به‌درستی مشخص نیست. سناریو‌هایی که ممکن است طی روز‌های آینده رخ دهد شامل موارد زیر است: توافق برگزیت در نهایت موفق به کسب حمایت پارلمان خواهد شد، ترزا می‌شغل خود را از دست خواهد داد، بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد یا حتی یک همه‌پرسی دیگری درباره برگزیت برگزار شود.

سباستین کورس در بخش دیگری از مصاحبه با این روزنامه اتریشی به مسئله مهاجران در اتحادیه اروپا پرداخته و خواستار پایان بحث‌ها درباره تقسیم پناهجویان در اتحادیه اروپا و تمرکز بر حمایت از مرز‌های خارجی اتحادیه اروپا شد.

صدر اعظم اتریش البته روند تصمیم گیری در اتحادیه اروپا را اغلب دشوار ارزیابی کرده و در عین حال گفت: ما حالا بر یک موضع گیری مشترک درباره حمایت از مرز‌های خارجی اتحادیه اروپا تاکید داریم. این به مفهوم تقویت آژانس حمایت از مرز‌های خارجی اتحادیه اروپا (فرانتکس) است. ما در این راستا از پیشنهاد کمیسیون اتحادیه اروپا حمایت می‌کنیم. ما در این راستا بر لزوم مذاکرات با کشور‌های شمال آفریقا تاکید داریم. هدف این است که نجات اغلب توسط آن‌ها انجام شده و پناهجویان به این کشور‌ها بازگردانده شوند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه بستن مسیر دریای مدیترانه به ایتالیا بر روی مهاجران را امکان پذیر دانست و همچنین گفت که اتریش حدود ۲ هزار نفر را مستقیما از عراق و سوریه پذیرفته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها