اعتراض آنکارا به طرح آمریکا

کد خبر: 896492

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد طرح آمریکا مبنی بر ایجاد پست‌های دیده‌بانی در نواحی مرزی ترکیه و سوریه نگران‌کننده است.

اعتراض آنکارا به طرح آمریکا

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از خبرگزاری رویترز، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه امروز شنبه اعلام کرد طرح آمریکا برای ایجاد «پست های دیده بانی» در نواحی مرزی ترکیه و سوریه نگران کننده است.

آکار گفت طی سفر اخیرش به کانادا با ژوزف دانفورد، رئیس ستاد ارتش آمریکا و دیگر مقامات آمریکایی دیدار کرده است و بر تاثیر منفی ایجاد این پست های دیده بانی در روابط آنکارا و واشنگتن تاکید کرده است.

او گفت: در دیدار با همکاران سیاسی و غیرنظامی، ما بارها نگرانی های خود را از این طرح ابراز کردیم. من فکر می کنم اقدامات اینچنینی وضع پیچیده منطقه را پیچیده تر خواهد کرد. ترکیه اقدامات لازم را علیه همه انواع خطرات و تهدیدات از طرف مرزها انجام خواهند داد. ما از متحدان آمریکایی خود انتظار داریم هرچه زودتر روابطشان را با «ی پ گ» قطع کنند.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا چهارشنبه گذشته از ایجاد پست های دیده بانی در نواحی مرزی سوریه با ترکیه خبر داد تا به ادعای او، با اتخاذ این تدبیر آخرین سنگرهای گروه های تروریستی در سوریه منهدم شود. پیشتر، واشنگتن گفته بود تنش میان ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) که شبه نظامیان کُرد بخشی از آنها هستند مانع پیشرفت در مبارزه با تروریست های داعش می شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها