جمعیت الوفاق: انتخابات بحرین قانونی نیست

کد خبر: 896634

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اعلام کرد بحرین یکی از تاریک‌ترین دوران خود را سپری می‌کند و انتخابات برگزارشده امروز وجهه قانونی ندارد.

جمعیت الوفاق: انتخابات بحرین قانونی نیست

باشگاه خبرنگاران جوان: به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، شیخ حسین الدیهی، معاون دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین، در اظهاراتی درباره انتخابات پارلمانی بحرین که روز شنبه برگزار شد، گفت: بحرین یکی از تاریک‌ترین دوران خود را سپری می‌کند و انتخاباتی که امروز (شنبه) برگزار شد از وجهه قانونی برخوردار نیست.

الدیهی افزود: انتخابات بحرین آزاد، عادلانه و مستقل نیست. بسیاری از مراجع بین المللی در قانونی بودن انتخابات در بحرین تردید دارند و شماری از نمایندگان پارلمان اروپا از سفر به بحرین در جریان برگزاری انتخابات خودداری کردند. حکومت بحرین از ترس پوشش دادن میزان مشارکت واقعی در انتخابات، محدودیت‌های گسترده‌ای را علیه رسانه‌ها وضع کرده است. بحران در بحرین از طریق برگزاری یک نشست توافقی، به رسمیت شناختن اصل تفکیک قوا و احترام به آزادی بیان شهروندان حل می‌شود. رژیم بحرین پس از اینکه از ملت سیلی محکمی خورد و بحرینی‌ها اعلام کردند که خدشه دار شدن اراده ملی را نمی‌پذیرند، در محقق ساختن اهداف خود ناکام ماند.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق همچنین گفت: نظام بحرین، کارمندان دولت و دانشجویان را برای شرکت در انتخابات تهدید کرده است. کمیته برگزاری انتخابات به دلیل مشارکت اندک مردم در انتخابات پارلمانی زمان رأی گیری را تمدید کرد و هیأت‌هایی را مسئول وادار کردن کارمندان به شرکت در انتخابات کرد. طبق بررسی‌های ما میزان مشارکت در این انتخابات کمتر از ۲۸ درصد است و این میزان در برخی از شعبه‌ها حتی کمتر از هفت درصد بوده است. ما شاهد بودیم که شمار زیادی از مردم بحرین اشتیاقی برای شرکت در انتخابات نداشتند. سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی مشارکتی در نظارت بر انتخابات پارلمانی بحرین نداشتند. کسانی که واجد شرایط رأی دادن هستند باید آزاد گذاشته شوند که در انتخابات شرکت کنند و یا شرکت نکنند و نباید شهروندان را برای شرکت در انتخابات تهدید کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها