استقبال انصارالله از مخالفت ملت‌های عربی با ورود بن‌سلمان

کد خبر: 896854

جنبش انصارالله یمن از مواضع ملت‌های «تونس، الجزایر، مصر و موریتانی» در مخالفت با ورود، ولی عهد سعودی به کشورشان تمجید کرد.

استقبال انصارالله از مخالفت ملت‌های عربی با ورود بن‌سلمان

خبرگزاری فارس: جنبش «انصارالله» یمن با صدور بیانیه‌ای از مواضع ملت‌های عربی در رد سفر «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی به کشورشان استقبال کرد.

در این بیانیه که امروز دوشنبه صادر شده، آمده است: ترامپ با وجود گزارش‌های سیا درباره دست داشتن بن سلمان در قتل خاشقچی روزنامه نگار مطرح سعودی، با وقاحت تمام از، ولی عهد سعودی حمایت کرد.

انصارالله گفت که واکنش مردم تونس، الجزایر، مصر و موریتانی به سفر منطقه‌ای بن سلمان، نشان داده که ملت‌ها مخالف با آلوده کردن کشورشان با ورود بن سلمان است.

جنبش انصارالله در پایان بیانیه تاکید کرد: به نمایندگی از همه یمنی‌ها از آزادگان تونس، الجزایر، موریتانی و مصر به دلیل مخالفت با سفر بن سلمان «خونریز» تشکر می‌کنیم.

شهروندان و احزاب سیاسی تونس، الجزایر، موریتانی و مصر ضمن اعلام مخالفت‌شان با سفر محمد بن سلمان به کشورهایشان، وی را به سخره گرفته و از او خواستند در سفرش «اره‌ای» را که جسد جمال خاشقچی را با آن مثله کرده بودند، با خود بیاورد.

یکی از شهروندان تونسی ضمن به سخره گرفتن سفر قریب الوقوع محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان به این کشور گفت: اگر اره را با خود بیاورد از او استقبال می‌کنیم در غیر این صورت بهتر است به کشور ما پا نگذارد.

سفر منطقه‌ای بن سلمان به ۶ کشور عربی، اولین سفر او پس از ترور و قتل خاشقچی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول محسوب می‌شود.

عربستان سعودی مدعی است که قتل خاشقچی از سوی نیرو‌های خودسر بوده و، ولی عهد سعودی هیچ گونه نقشی در این قتل نداشته است.

با این حال، براساس گزارش‌های رسانه‌ای، ارزیابی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) این است که آمر اصلی قتل جمال خاشقچی کسی نیست جز خود محمد بن سلمان.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها