«رأی‌الیوم»: چند وزیر سوری بزودی به اردن سفر می‌کنند

کد خبر: 896871

برخی منابع آگاه سیاسی از تماس بین اردن و سوریه به منظور ارتقای سطح روابط دو کشور خبر دادند.

«رأی‌الیوم»: چند وزیر سوری بزودی به اردن سفر می‌کنند

خبرگزاری فارس: برخی منابع آگاه سیاسی گزارش دادند که تماس‌های بین اردن و سوریه افزایش یافته و طی هفته‌های آینده شاهد سفر‌های متقابل هیأت وزیران دو کشور خواهیم بود.

روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم» با اعلام این خبر به نقل از «عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن نوشت که اردن تمایل به میزبانی از برخی وزرای بخش خدمات سوری را دارد.

پیش از این «ولید المصری» وزیر حمل‌ونقل اردن از «علی حمود» همتای سوری خود برای سفر رسمی به امان پایتخت اردن دعوت کرد.

هدف از دعوت وزیر حمل ونقل اردن، برگزاری نشست مجمع عمومی شرکت اردنی-سوری حمل‌ونقل زمینی به منظور اجرای اصلاحات در اساسنامه این شرکت و بررسی اوضاع آن و نیز اتخاذ تصمیمات مناسب در این باره عنوان شده است.

به نظر می‌رسد که وزیر گردشگری اردن نیز به دنبال دعوت از همتای سوری خود برای سفر به امان است.

هفته پیش نیز یک هیأت عالی‌رتبه اردنی در سفری به دمشق با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله مرز مشترک دو کشور و آزادسازی اتباع اردنی بازداشت شده در سوریه گفتگو کرد.

«طارق خوری» از نمایندگان پارلمان اردن که به همراه هیأت پارلمانی این کشور به سوریه سفر کرده بود، گفت که بررسی وضعیت مرز‌های سوریه و اردن، هزینه‌های گمرک و پرداخت حق ترانزیت بین لبنان، سوریه و اردن از دیگر محور‌های گفت‌وگوی هیأت اردنی با اسد بود و مواضع اسد در این باره کاملا مثبت بود و سخنانش باعث تقویت روحیه هیأت اردنی شد به خصوص اینکه اسد وعده داد که ساعت کاری نقاط مرزی دو کشور افزایش یابد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها