ادعای کُرد‌های سوریه برای برگزاری نشست سوری-سوری

کد خبر: 896926

رئیس نهاد موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» اظهار داشت که این شورا در تدارک برگزاری یک نشست برای گفت‌وگوی سوری-سوری است که در آن احزاب سیاسی و برخی نمایندگان حضور خواهند داشت.

ادعای کُرد‌های سوریه برای برگزاری نشست سوری-سوری

خبرگزاری فارس: «امینه عمر» رئیس نهاد موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» اعلام کرد که این شورا در تدارک برگزاری یک نشست است.

خبرگزاری «هاوار» به نقل از عمر گزارش داد که شورای دموکراتیک در تدارک برگزاری یک نشست برای گفت‌وگوی سوری-سوری است.

قرار است در این گفتگو عامه ملت سوریه و نمایندگانی از احزاب و گروه‌های سیاسی شرکت داشته باشند تا راهکار و نقشه راهی برای حل بحران این کشور پیدا کنند.

عمر با اشاره به اهمیت این گفتگو، گفت که این نشست در خاک سوریه برگزار خواهد شد و «فرزندان ملت سوریه را جمع خواهد کرد تا راهکاری برای بحران در کشور پیدا شود».

وی با این ادعا که شورای دموکراتیک شرایط لازم برای برگزاری نشست و گفتگو را دارد، اعلام کرد: «ما به عنوان شورای دموکراتیک سوریه از گفتگو برای دستیابی به راه حل و تدوین نقشه راه برای تعیین آینده سوریه استقبال می‌کنیم».

این مسئول کُرد اظهار داشت که این گفتگو با حضور «معارضان میانه‌رو»، شخصیت‌های مستقل، احزاب سیاسی و طرف‌هایی برگزار خواهد شد که در تلاشند نقشه راهی برای حل بحران سوریه ترسیم کنند.

عمر همچنین تصریح کرد که «برخی از کشور‌ها و طرف‌ها به ویژه ترکیه در تلاشند تا فتنه‌افروزی کنند، در منطقه بلوا به وجود آورند و گفتگو را به شکست بکشانند و تصویر دیگری از واقعیت ارائه دهند».

شورای دموکراتیک سوریه در واقع شاخه شبه‌نظامیان «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» به شمار می‌رود که هسته اصلی تشکیل دهنده آن کُرد‌ها هستند و تحت حمایت آمریکا قرار دارند، هر چند که اخیر برخی از منابع کُرد خبر از اختلاف واشنگتن و نیرو‌های دموکراتیک دادند (جزئیات بیشتر).

ادعای شورای دموکراتیک مبنی بر آماده بودن این گروه برای گفتگو مسبوق به سابقه است؛ چرا که رهبران این گروه بار‌ها مدعی شدند که خواستار مذاکره با دولت سوریه هستند، ولی این مذاکرات راه به جایی نبرد.

آخرین سفر هیات شورای دموکراتیک سوریه به دمشق ۱۷ مهرماه گذشته بود که در جریان آن کُرد‌ها با مسئولان دولتی سوریه دیدار کردند.

سفر قبلی هیات شورای دموکراتیک سوریه به دمشق هم به ۲۳ مرداد ماه بازمی‌گردد که اعضای این هیئت با معاون وزیر مدیریت محلی سوریه و شماری از شخصیت‌های اداری و حقوقی در این وزارتخانه برای بررسی مسئله موسوم به «تمرکز زدایی» دیدار کردند.

«ریاض درار» رئیس مشترک شورای دموکراتیک سوریه نیز اعلام کرد که در جریان این مذاکرات، مفهوم «مدیریت محلی و امکان مشارکت در آن و چشم انداز مفهوم تمرکز زدایی» بررسی شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها